امیدواریم Shadow of the Tomb Raider پتانسیل بالایش را هدر ندهد

Shadow of the Tomb Raider
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Shadow of the Tomb Raider سومین قسمت از ریبوت این فرنچایز است که توانست وجهه‌ای تاریک‌تر و واقع‌گرایانه‌تر از لارا را به نمایش بگذارد. طی یکی دو روز پیش یک دموی قابل بازی به همراه تاریخ انتشار منتشر و در اختیار سایت های مختلف قرار گرفت.

با انتشار این دمو هنوز چیزی نگذشته پیش نمایش های مختلفی از سایت ها معتبر بازی را شاهد هستیم. مطلبی را که در پایین می‌خوانید پیش نمایش سایت pcgamer از دموی بازی است.

آب‌های خروشان دهکده را فرا می‌گیرد و هر آن چه که با آب خیس نشده، با آتش در حال سوختن است. شک ندارم شکارچی گنج معروف ما؛ خانم لارا کرافت از این آتش بدتر هم جان سالم به در برده، پس با این امید که به راحتی از مهلکه فرار می کنم از یک جعبه شناور روی دیگر خیز بر می دارم. در بین زمین و هوا یک تکه بزرگ از دیوار کنده شده را می بینم که از کنارم عبور می کند… گمانم اشتباه کردم، باید روی آن می پریدم، اما دیگر دیر شده است. به هر حال پرشم را که کردم، ببینیم به کجا می رسیم، اوه… به درون آب افتادم و یکسره به دام سیخ های بی رحم دچار شدم.

بازی بار دیگر روی اولین تکه شناور لود می شود. این بار اشتباه دفعه قبل را تکرار نمی کنم، روی دیوار می پرم، به سختی تا قسمت برجسته ترش بالا می روم و مسیرم را سکوی بعدی باز می کنم. به قسمت خش دار دیوار خیز می برداریم که به شکل اغراق آمیزی نور بالا می زند که می توانم برای قلاب شدن به آن از تبرم استفاده کنم. به سمت راست تاب می خورم، پایین می افتم و دوباره به چنگال سیخ های نامروت گرفتار می شوم. ای بابا، بازی از من می خواست که به سمت چپ حرکت کنم، آخ که چقدر من خنگم!

از قدیم گفتند: تا سه نشه، بازی نشه، مثل دفعه های قبلی یک بپر بپر می کنم و از دیوار و شیب بالا می رم، اما به جایی می رسم که شیب در کنار یک پنجره بزرگ و تاریک پایان می یابد. دیوار آن سمت پنجره برایم مثل یک لبه به نظر می رسد، شاید باید درون پنجره بپرم؟ گور پدرش، هر چه بادا باد، می پرم. بازم سیخ! ای بابا باز اشتباه کردم، باید به سمت بالا می پریدم تا وارد کات سین بازی شوم.

Shadow of the Tomb Raider

ظاهراً بازی Shadow of the Tomb Raider به لارا اجازه می دهد تا با محیطی جدید برای مکاشفات، مکانیک های مخفی کاری و مبارزات نو نوار شده به یک شکارچی جنگلی تبدیل شود، اما متأسفانه اثرات بسیار کمی از چنین مواردی را در اولین بخش قابل بازی Shadow of the Tomb Raider شاهد هستیم. این بخش بیشتر حس و حال یک مأموریت زود هنگام را دارد، تا حدودی انتظار یک روند خطی را داشتم، اما متأسفانه اکثر دموی های یک ساعته صفی طولانی از جلوه های بصری زیبا و گیرا را پشت هم قطار می کنند و بازیکنان کمترین درگیری را با فضای بازی خواهند داشت. شما لارا را در بین یک مهمانی رنگارنگ کنترل می کنید که فقط به یک کات سین برسید. بخش هایی در زیر آب هستند که لارا بین فضایی تنگ در ورطه غرق شدن دست و پا می زند، اما تمام کاری که باید انجام دهید این است که با فشار یک دکمه در زمان های خاص از برخورد با چند تخته سنگ جاخالی دهید یا یک شیشه را بشکنید.

اما بین بخش های از پیش نوشته شده و بخش پراشتباه سکوها شناور، باز هم کور سویی از پتاسیل دیده می‌شود. در اوایل دمو یک معمایی پرشی حول یک هرم زیرزمینی طراحی شده که به شکل هنرمندانه ای با پرتو نور خورشید روشن شده است. شما باید از بین زنگوله‌های عظیمی که به یک سیستم قرقره ای متصل شده‌اند، بپرید. بعضی باید تحت فشار قرار بگیرند یا نابود شوند تا زنگ های دیگر را بالا بیاورند و مسیر رو به معبد را شکل دهند. برای رسیدن به آخرین سکو از مهارت جدید لارا یعنی آویزان شدن از طناب استفاده می کنم. می توانید از تاب خوردن و پریدن با طناب و قلابتان لذت ببرید، اما غیر از این مهارت فوق العاده که به بازی اضافه شده، دویدن، پریدن و بالا رفتن در دو بازی اخیر دقیقاً مشابه یکدیگر پیاده سازی شده اند.

Shadow of the Tomb Raider

مبارزات بازی به شکلی خلاصه و فشرده در دموی بازی گنجانده شده‌اند که به شدت به دو بازی قبلی شباهت دارند. شما می توانید با حالت نیم‌خیز خودتان را به پشت دشمنانی که شما را شناسایی نکرده اند برسانید و وقتی به اندازه کافی به آن ها نزدیک شدید کارشان را با چاقو یکسره کنید. کمان مرگبار لارا هم برای کشتن مخفیانه از راه دور گزینه بسیار خوبی است، در عین حال شما یک کلت کمری، مسلسل و شاتگان نیز دم دست دارید که اگر یک موقعی اوضاع قمر در عقرب شود بتوانید یک آتش بازی درست و حسابی راه بیاندازید، اما نکته جالب توجه حرکت جدیدی است که به لارا اجازه می دهد، خودش را مثل رمبو یا هومر سیمپسون (اون سکانس که خودش را در بوته های محو می کند) استتار کند. چنین قابلیتی در مخفی کاری بازی تغییراتی جزئی به وجود می آورد، اما این هم مثل آویزان شدن از طناب در سیستم بازی حرکتی انقلابی محسوب نمی شود.

Shadow of the Tomb Raider

پس از آن بازی به کات سین های بیشتری باز می‌گردد. در Shadow of the Tomb Raider لارا کرافت تنها با قدم به یک معبد و کشیدن یک خنجر مقدس از آرامگاه این مقبره قیامت به پا می کند. سازمان sinister Trinity نیز به دنبال قطعه های مایایی هستند تا به وسیله آن بتوانند آشوبی که لارا خانم به پا کرده است را آرام کنند و از این جادوی کهن برای متوازن کردن دنیا استفاده نمایند. لارا یک قهرمان فوق العاده است و این که تصادفاً ضامن پایان دنیا را فعال کرده (بیچاره عمداً که نکرده) فقط به خاطر غریزه ماجراجویانه‌اش بوده است. این قسمت بازگشت زیبایی به اتفاقات قسمت اول از ریبوت سه گانه Tomb Raider دارد و به شخصه کنجکاوم که ببینم چگونه لارا بار گناهی که خودش مرتکب شده را به دوش خواهد کشید. گشت و گذار در جنگلی آخرالزمانی مطمئناً موقعیت‌های هیجان‌انگیزی خلق خواهد کرد.

اگر چیزی که در دموی بازی دیدیم نمونه آماری کل بازی باشد، پس باید انتظار یک روال خطی را داشته باشیم که هر از چند گاهی با چند جلوه بصری جذاب و تعدادی کات سین هیجان انگیز می شود. دو بازی قبلی خیلی بیشتر از حد انتظار بودند و از قرار معلوم روندی که Shadow of The Tomb Raider پیش گرفته روی اکتشاف، معماهای پیچیده و مبارزاتی تمرکز خواهد داشت که عامل اصلی جذابیت برای دو قسمت قبلی محسوب می شدند. به هر حال هرگز نمی توان از دموی بازی به شکل قطعی اذعان داشت که یک بازی خوب است یا برعکس! طبق اخباری که Squere Enix از بازی منتشر کرده Shadow of the Tomb Raider در تاریخ 14 سپتامبر (23 شهریور) برای پلتفرم های کامپیوتر های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها