آن طور که پیداست لامبورگینی به زودی کار روی آخرین جزئیات اونتادور SV جوتا (Aventador SV Jota) را به پایان خواهد رساند ولی اخبار و شایعات حاکی از آن است که تغییرات بیشتری در راه است.
استفانو دومنیکالی (Stefano Domenicali) مدیر عامل این کمپانی خودروسازی مطرح ایتالیایی تأیید کرد که جایگزین اونتادور و هوراکان دارای پیشرانه هیبریدی خواهد بود. انتظار میرود که این مدلها در ابتدای دهه 2020 میلادی به جاده بزنند. ماریزیو رِجیانی مدیر بخش فنی لامبورگینی بار دیگر اظهار داشت که از موتورهای سنتی اسپری سوخت طبیعی بدون استفاده از توربوشارژ، در این خودروها استفاده خواهد شد.
هنوز تنظیم دقیق این موتورها مشخص نشده ولی طبق گفته رجیانی، این مدلها دارای موتورهای V10 و V12 خواهند بود که با سیستم هیبرید مبتنی بر عملکرد، پشتیبانی خواهند شد. این احتمالاً بدین معنا است که باید انتظار باتری های نسبتاً کوچکی را داشت که در عین پایین نگه داشتن وزن، این خودروها را قادر میسازد تا مسافتهای کم را تنها با استفاده از موتور الکتریکی طی کنند.
رجیانی جزئیات بیشتری را بازگو نکرد ولی در این باره گفت:
«این خودرو یک لامبورگینی بیصدا خواهد بود ولی با فشردن پدال گاز، موتور قدرتمند آن وارد عمل میشود. سکوت این خودرو تنها چند ثانیه به طول خواهد انجامید و پس از آن صدای غرش موتور به گوش خواهد رسید».
مدلهای آینده لامبورگینی ممکن است حتی دارای موتورهای پر سر و صدای پیشین نیز نباشند چرا که طبق گفته رجیانی، در نهایت یک ابرخودروی الکتریکی به ناوگان لامبورگینی خواهد پیوست. آن طور که این مهندس خودروسازی توضیح میدهد، تکنولوژی باتری ممکن است آنقدر پیشرفته شود که لامبورگینی تا سال 2026 میلادی یک وسیله نقلیه الکتریکی را روانه بازار کند.
دومنیکالی همچنین از خبر شگفتآور دیگری پرده برداشت و اظهار داشت که این کمپانی ایتالیایی مشغول آزمایش طرحی برای استفاده از موتورهایی با سوخت هیدروژن در آینده دور است. طبق گزارشها اکنون با چنین وسیله نقلیهای حداقل 15 تا 20 سال فاصله داریم ولی طبق گفته دومنیکالی، لامبورگینی باید ذهنش را روی تکنولوژیها و نیازهای مشتریها باز نگه دارد.