طی مراسم Blizzard 2017، بلیزارد در کنار معرفی افزونه Battle for Azeroth اعلام کرد که سرور های PvP از بازی World of Warcraft حدف خواهند شد. با توجه به مصاحبه ای که کارگردان بازی لن هازیکوستاس در دفتر مرکزی بلیزارد انجام داد، اکنون راجع به سیستم جدید PvP بازی اطلاعات بیشتری در اختیار داریم.
برای کسانی که با حالت world PvP آشنایی ندارند باید گفت که برخلاف دیگر بازی های آنلاین که بازیکنان در Arena و Battleground های طراحی شده با یکدیگر درگیر می شوند، در این حالت می توانند در دنیایی بزرگ به یکدیگر حمله کنند و امتیاز تجربه به دست بیاورند. حالت world PvP در گذشته در سرورهای World of Warcraft یا فعال بود یا غیر فعال، اما حالت War کلیت ماجرا را تغییر خواهد داد.
بازیکنان هر سروری می توانند به کلان شهرشان سفر کنند (Stormwind برای جناح Alliance و Orgrimmar برای جناح Horde) و حالت War را فعال نمایند. چنین چیزی آن ها را به سرورهایی منتقل می کند که در آن ها فقط با بازیکنان حالت War تعامل خواهند داشت، تا زمانی که در کلان شهرهای بازی باشید می توانید این حالت را فعال یا غیر فعال نمایید. به محض این که بازیکنان حالت War را در بازی فعال کردند، قادر خواهند بود که به هر کدام از اعضای جناح دشمن هر موقعی که دلشان خواست حمله کنند.
هنوز از پاداش ویژه این حالت مطلع نیستیم، اما از قرار معلوم کسانی که در این حالت بازی را انجام دهند، امتیاز تجربه بیشتر و همچنین قدرت Azerite دریافت خواهند کرد. با این وجود هازیکوستاس به وضوح اعلام کرد که حالت War به منظور یک مزیت در بازی گنجانده نشده است.
هدف برای بازیکنان حالت War یا بازیکنان معمولی این است که در اشتراک XP و قدرت Azerite حقوقی برابر داشته باشند. این حالت یک موقعیت ریسک/ پاداش خلق می کند، به این شکل که بازیکنان به جای استفاده بیهوده از منابعشان، وقتشان را بیشتر صرف کشتن بازیکنان دشمن می کنند.
این تغییرات احتمالا پس از انتشار World of Warcraft: Battle for Azeroth در 14 آگوست (23 مرداد) به بازی اضافه می شوند.