طبق اخبار و شایعات منتشر شده، سامسونگ ممکن است اهداف بلندپروازانه ای را برای گوشی هوشمند گلکسی S9 در نظر داشته باشد. اخبار حاکی از آن است که این کمپانی کره ای تولید تجهیزات اصلی (OEM) قصد فروش 43 میلیون دستگاه گلکسی S9 را در سال 2018 دارد. این خبر کمی تعجب آور است چرا که طبق اخباری که اخیراً منتشر شده، فروش این گوشی هوشمند در بازارهای اصلی دنیا شاهد رکود غیرمنتظرهای بوده است. شاید تعجب آورتر از این موضوع آن باشد که گلکسی S8 نسخه پیشین این گوشی که محبوبیت بیشتری نیز داشت رقم نهایی 41 میلیون دستگاه را ثبت کرد؛ این گوشی حتی دارای طراحی متفاوتی از گلکسی S7 بود که سال پیش از آن به بازار عرضه شد. احتمالاً سامسونگ انتظار دارد که کاربرانی که بیشتر از دو سال پیش یکی از دستگاه های پرچمدارش را خریداری کرده بودند برای ارتقای گوشی هوشمند خود اقدام به خرید گلکسی S9 کنند.
با وجود شباهت های ظاهری گلکسی S9 به گلکسی S8، گوشی پرچمدار جدید سامسونگ دارای قابلیت های کلیدی است که شامل سنسور اثر انگشت جابه جا شده، پردازنده سیستم روی چیپ کوالکام، فریم جدید، رنگ های زنده تر، اندروید 8.0 اوریو و قابلیت های دیگر می شود. حتی حاشیه ها نیز که در گلکسی S8 تا حدود زیادی کم شده بودند، در گلکسی S9 کمتر شده اند تا نسبت صفحه نمایش بهبود بخشد. با توجه به اندازه بزرگ تر گلکسی S9 پلاس، 6 گیگابایت رم اکنون چیز استانداردی است و این گوشی نیز دارای ستاپ دوربین دوگانه ای مشابه گلکسی نوت 8 است؛ اگرچه این دوربین قابلیت های اضافه دیگری نیز دارد.
با این همه، این حقیقت که هر مشتری در خرید گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس بر سر دوراهی قرار خواهد گرفت غیر قابل انکار است. این دو گوشی هوشمند کاملاً شبیه همدیگر هستند، مشخصات فنی و قابلیت های خوبی دارند ولی قیمتشان به مراتب کمتر از پرچمداران جدید است. همیشه کاربرانی وجود دارند که عملکرد بالا را ترجیح میدهند ولی ارتقای پرچمداران سال جاری سامسونگ مشابه داستان گلکسی S5 خواهد بود که تعداد زیادی آن را پیش خرید کردند ولی فروش نهایی تا حدود زیادی شاهد رکود بود و سامسونگ را مجبور به تغییر بسیاری از مدیران اجرایی اش کرد. با در نظر گرفتن آن که گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس هنوز به صورت رسمی عرضه نشده اند، پیش بینی اتفاقات آینده هنوز غیرممکن است ولی سامسونگ احتمالاً دست به ریسک بزرگی زده است.