فروش جدیدترین ساعت هوشمند اپل در فصل فروش تعطیلات اخیر ایالات متحده باعث پیشتازی این برند اهل کالیفرنیای آمریکا شد.
بر اساس گزارش خبرگزاری ها، به دنبال ارائه اپل واچ 3، فروش این گجت پوشیدنی در سه ماهه چهارم سال 2017 به شدت افزایش یافت و اپل را به شرکت پیشتاز در زمینه فروش تبدیل کرد. در حالی که هنوز اعداد و ارقام فروش رسمی این کمپانی هنوز بسته نشده، اما گزارش خبرگزاری ها حاکی از فروش هشت میلیون دستگاه سه ماهه آخر سال دارد که 21 درصد از کل فروش تجهیزات پوشیدنی در میان برندهای مختلف است.
این امر باعث شده تا اپل رقیب دیگر آمریکایی خود یعنی Fitbit را در حالی پشت سر بگذارد که این کمپانی 14.2 درصد از میزان کل فروش این بازار را در اختیار داشت و شیائومی چین 13 درصد. آقای رومن لیاماس مدیر تحقیقات بازار IDC گفت:
علاقه به ساعت های هوشمند همواره در حال رشد بوده و اپل توانسته در این بازار سهم زیادی را در دست بگیرد.
وی ادامه داد:
سلیقه کاربران در ماه های اخیر تخصصی تر شده و اپل توانسته نیاز به ارتباطات سلولی و رد و بدل کردن فایل های مولتی مدیا را تسهیل بخشد. لازم است به این مسئله دقیق تر نگاه کنیم که اپل چگونه توانسته این موفقیت ها را تکرار کند و در این رقابت سرعت همیشگی را حفظ نماید.
در تمام طول سال 2017، اپل حدود 17.7 میلیون ساعت هوشمند به فروش رسانده که 15.3 درصد از کل بازار تجهیزات پوشیدنی به شمار می رود. این عدد بالاتر از میزان فروش شیائومی با 13.6 و Fitbit با 13.3 درصد بوده است.
IDC اعلام کرده که بازار تجهیزات پوشیدنی مانند ردیاب های سلامت، لباس های هوشمند، عینک ها و دیگر تجهیزات در سال 2017 به میزان 10.3 درصد رشد داشته و به 115.4 میلیون دستگاه رسیده است. البته این میزان رشد در سال 2017 27 درصد بود. لیاماس گفت:
کاهش درصد رشد این بازار به خاطر عدم علاقه کاربران نبوده است. بلکه شاهد تولیدکنندگان مختلفی بودیم که بر روی مدل های قدیمی تر خود پافشاری کردند و همگی از بازار خارج شدند. در عین حال، تولیدکنندگان باقی مانده نه تنها محصولات خود را جایگزین محصولات رقبای خارج شده از بازار کردند، بلکه همچنین کمک کردند که این تجهیزات سنخیت بیشتری در زندگی های افراد داشته باشد. نسل بعدی این محصولات پیشرفت هایی را ایجاد خواهند کرد که ما در گزارش های قبلی شاهدش بودیم.