تسلا خود را مطرح میکند، البته اینبار نه با ماشینهای برقی اش.
ایلان ماسک (بنیانگذار تسلا موتورز) پانل های خورشیدی و باتری های پاور وال خود را به 800 شعبه هوم دیپو (Home Depot) در ایالات متحده می آورد، این را بلومبرگ در هفته جاری گزارش کرده. این شتاب بزرگی به سولارسیتی (یک شرکت تابعه تسلا) خواهد بخشید؛ محصولاتی که بر روی سایت تسلا نیز قابل خریداری بودند، حالا در معرض دید مشتریان بیشتری قرار خواهند گرفت.
در فروشگاه های هوم دیپو، فضای اختصاصی و با برند و کارکنان خود شرکت تسلا خواهیم داشت. در برخی از فروشگاه ها، تاسیسات گسترده شامل نمایش تصویری آموزش کار با دستگاه ها خواهد بود. براساس گزارش بلومبرگ، استقرار این غرفه ها در نیمه نخست سال جاری اتفاق خواهد افتاد.
محصولات انرژی خورشیدی تسلا، چندان ارزان نیستند. براساس گفته سایت تسلا، نصب آنها می تواند چیزی بین 10000 تا 25000 دلار هزینه بردارد که این بدون احتساب باتری 7000 دلاری آن است.
بلومبرگ گزارش کرده، لاوز (Lowe’s)، رقیب اصلی هوم دیپو در ایالات متحده نیز در حال مذاکره برای فروش محصولات انرژی خورشیدی تسلا در فروشگاه هایش است. شخصی که خواسته هویتش فاش نشود به بلومبرگ گفته، هوم دیپو ممکن است در آینده سفارش سقف خورشیدی تسلا، محصولی که بسیار مورد انتظار بوده است را بدهد. تسلا، هوم دیپو و لاوز همگی از ارائه توضیحات بیشتر به بلومبرگ خودداری کرده اند.
این اولین باری نیست که هوم دیپو با این برند شراکت میکند. پیش از آنکه سولارسیتی در سال 2016 با تسلا ادغام شود، این کمپانی غرفه هایی با کارمندان سولارسیتی در برخی شعبه های هوم دیپو داشت. اما در آن زمان، محصولات بصورت فیزیکی در غرفه ها موجود نبودند. در همین حال، آقای ایلان ماسک شعله افکن نیز ارائه می کند.
گسترش حضور تسلا در هوم دیپو – یکی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای دنیا، با بیش از 2200 شعبه – سنجه خوبی برای نشان دادن ارزش قائل شدنش به انرژی خورشیدی است. چندین کمپانی شانسشان را در این عرصه امتحان کرده اند تا محصولات اینچنینی را تجاری سازی کنند و شکست خورده اند. بعلاوه اینکه بازار محصولات انرژی خورشیدی در آمریکا اخیرا منقبض شده است.