نمایشگاه اتومبیل دیترویت این روزها بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته. بزرگ ترین کمپانی های خودروسازی این کره ی خاکی در شهر دیترویت گردهم آمده اند تا دستاوردهای حال و برنامه های آینده ی خود را به نمایش بگذارند و در مورد آن ها با مردم صحبت کنند.
در روزهای گذشته در نمایشگاه 2018 دیترویت شاهد این بودیم که شرکت ها صراحتا در مورد مسائل مختلف با بازدیدکنندگان صحبت می کنند؛ از برنامه های خود برای فناوری های خودران و خودروهای الکتریکی می گویند و توضیح می دهند که تا کنون به چه مرحله ای رسیده اند. نمایشگاه امسال همچنین صحنه ی معرفی جدیدترین و پیشرفته ترین اتومبیل های شرکت های بزرگ از سراسر جهان است. ژاپنی ها، آلمانی ها، ایتالیایی ها و امریکایی ها آمده اند تا با معرفی خودروهای جدید خود در کلاس های مختلف نظر مشتریان را جلب کنند.
محور اصلی محصولات نمایشگاه 2018 دیترویت را تامین خواست مشتری تشکیل می دهد اما این اصلا به معنای نبود ماشین های خاص و عجیب در نمایشگاه امسال نیست. علاقمندان به ماشین های با گاز پایین، کامیون های تنومند و SUV های متقاطع هم در کنار سواری دوستان، حسابی سرگرم برانداز کردن ماشین های پارک شده روی پلتفرم های گاه عجیب و غریب نمایشگاه هستند.
مرسدس بنز امسال بارونمایی از شاسی بلند جدید کلاس G خود، بیش از همه سر و صدا به راه انداخته. این SUV آفرود آنقدر مجلل و گران قیمت است که بنز برای رونمایی از آن آرنولد شوارتزنگر را به نمایشگاه آورده است. آرنولد به کنایه برقی نبودن SUV کلاس G بنز دیتر تسچه (Dieter Zetsche) رئیس کمپانی مرسدس بنز را خطاب قرار داد. تسچه که قدری از این پرسش جا خورده بود و دستپاچه به نظر می رسید گفت مرسدس بنز قصد دارد تمامی خودروهای دهه ی آینده ی خود را برقی بسازد. پایان این صحبت با ستون های آتش و رونمایی از شاسی بلند لوکس مرسدس همراه شد.
فورد امسال با وانت هیولای F150 به دیترویت آمده است. این کمپانی برای کمتر ماشینی به اندازه ی F150 تبلیغ کرده و با اینکه حدود ده روز پیش آن را در نمایشگاه CES رونمایی کرده بود، F150 را در دیترویت هم به نمایش گذاشت تا علاقه ی بی حد و حصر خود به این وانت قدرتمند را نشان دهد. F150 از آن ماشین هایی است که وقتی وانت دوستان برای اولین بار آن را می بینند ناگهان به آن خیره می شوند و چند ثانیه ای طول می کشد تا به خودشان بیایند.
خودروسازان بزرگ دنیا امسال با محصولاتشان در دیترویت نشان دادند که برای چند سال آینده بیشتر به خودروهای هایبریدی متمایلند تا خودروهای تمام الکتریکی. اگر این مساله باعث تعجب شما شده بهتر است بدانید که شرکت های بزرگ مدتی است که با عبارت « خودروی الکتریکی» بازی می کنند تا نشان دهند که در حال تحول از بنزین به برق هستند اما واقعیت این است که آن ها فعلا در حال گذر از پل هایبریدی هستند. پشت سرشان خودروهای دیزلی و بنزینی و رو به رویشان خودروهای برقی قرار دارد.
واقعیت این است که در مورد سرعت حرکت به سمت خودروهای الکتریکی قدری بزرگ نمایی شده است و نمایشگاه دیترویت هم این را ثابت می کند. برای نمونه کمپانی فورد وعده داده تا سال 2022 دسته کم 40 مدل خودروی الکتریکی عرضه خواهد کرد، اما از این میان تنها 16 خودرو واقعا الکتریکی هستند و بقیه هایبریدی می باشند. این 16 مدل هم عمدتا بازار کشور چین را هدف قرار داده اند.
فورد، شورلت و مرسدس بنز هر سه برنامه ی قطار کردن کامیون ها و SUVهای احتراق درونی به سمت امریکا را در ذهن خود دارند. در دیترویت هم شاهد رونمایی از مدل های جذاب SUV دیزلی هستیم. ماشین هایی که با وجود قلب دیزلی فناوری را به زیباترین شکل در اختیار راحتی راننده قرار داده اند.
در ادامه آنچه که این روزها در نمایشگاه اتومبیل 2018 دیترویت گذشته را در غالب تصاویر در مقابل دیدگان شما عزیزان قرار می دهیم. عکس ها به صورت اسلاید قرار گرفته است. با کلیک کردن روی فهرست نواری تصویر بزرگ به نمایش در می آید و می توانید با کلیک روی تصویر بزرگ آن را در حداکثر اندازه مشاهده نمایید.