ویژگی جدید فیس بوک : تمرکز بر کیفیت به جای کمیت در اخبار

فیس بوک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیس بوک با انتشار خبری رسما اعلام کرد که قصد دارد کاربران خود را به سمت دیدن اخبار باکیفیت و با محتوای خوب در فید سوق دهد. در نتیجه کاربران فیس بوک محتواهای خبری کمتری مشاهده خواهند کرد اما همان محتوای کم، از کیفیت بالاتری نسبت به قبل برخوردار است. ضمن اینکه خبرها از این پس بیشتر مرتبط با محل سکونت کاربر خواهند بود.

زاکربرگ

مارک زاکربرگ در پست اخیر فیس بوک خود اعلام کرد:

امروز من دومین بروز رسانی بزرگ خود را در سال 2018 به اشتراک می‌گذارم. از این پس کاربران می‌توانند اخبار کمتر اما با کیفیت تری را مشاهده کنند. من از تیم تولید محتوا خواسته‌ام تا مطمئن شوند که اخبار قابل اعتماد و آموزنده و البته مرتبط با محل سکونت افراد اولویت بندی شوند. ما هفته آینده کار خود را با منابع خبری قابل اعتماد آغاز خواهیم کرد. امروز شاهد گسترش اخبار و اطلاعات غلط هستیم. رسانه‌های اجتماعی به مردم امکان گسترش سریع‌تر اطلاعات را می‌دهند و اگر ما مشکلات خاصی که در این حوزه وجود دارد را رفع نکنیم، در نهایت به تقویت آنها هم خاتمه خواهیم داد. به همین دلیل ارتقای کیفیت محتوای فید خبر، موضوعی مهم برای ماست.

فسی بوک به جای کمک گرفتن از کارشناسان خارجی برای قضاوت در خصوص محتواهای قابل اعتماد، این کار را از طریق «نظرسنجی از کاربران خود» انجام خواهد داد. در این نظر سنجی، از کاربران پرسیده می‌شود که آیا با منبع خبر آشنایی دارند یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت بود، از آنها پرسیده می‌شود آیا آن منبع قابل اعتماد هست یا خیر؟ به گفته فیس بوک، منابع قابل اعتماد، حتی افرادی که به طور فعال از محتوای آنها استفاده نمی‌کنند، همچنان به عنوان یک منبع معتبر شناخته شده هستند.

به عقیده فیس بوک با انجام این کار، توازنی بین خبرهای معتبر و آنچه که مرتبط با جامعه ای که در آن زندگی‌ می‌کنید، به وجود خواهد آمد. این تصمیم به نوبه خود جالب است و اگر زاکربرگ موفق به اجرای آن شود، حجم زیادی از اخبار جعلی حذف خواهند شد. اما سئوال اینجاست که آیا این تغییرات شامل وب سایت های خبری نوپا هم خواهد شد یا خیر؟

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402