اپل در پی تصاحب اپلیکیشن موزیک‌یاب Shazam

Shazam
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اپلیکیشن Shazam همانطور که احتمالاً با آن آشنا هستید از قابلیت شناسایی موزیک برخوردار است و پس از گذشت چند ثانیه از پخش شدن آهنگ، اطلاعات کاملی از نام آن اثر و خواننده گرفته تا متن ترانه را به نمایش می‌گذارد. حالا ظاهراً اپل به دنبال خرید آن است.

Shazam

دو کمپانی اپل و شازم از دیرباز با یکدیگر همکاری داشته‌اند و حتی در نخستین روزهای گشایش App Store اپل یک آگهی تبلیغاتی با این مضمون که «از این پس نام تمامی آهنگ‌های در حال پخش را خواهد یافت» منتشر کرد. این آگهی به اپلیکیشن Shazam اشاره داشت و حالا پس از گذشت 9 سال از آن روز، بر اساس گزارشات منتشر شده اپل قصد خرید این اپلیکیشن به مبلغ 400 میلیون دلار را دارد.

احتمالاً جزئیات این معامله در روز دوشنبه به طور رسمی اعلام خواهد شد اما اگر رقم مورد اشاره صحت داشته باشد این به منزله کاهش 60 درصدی ارزش Shazam طی دو سال گذشته است چرا که در سال 2015 ارزش آن حدود یک میلیارد دلار برآورد شده بود.

به گفته‌ی سران کمپانی شازم تاکنون این اپلیکیشن بیش از یک میلیارد بار در 190 کشور جهان دانلود شده است و کاربران روزانه 20 میلیون بار از آن استفاده می‌کنند. البته قابلیت این اپلیکیشن تنها به شناسایی آهنگ محدود نمی‌شود و با ساز و کار مشابه می‌توان از آن برای کسب اطلاعات در مورد فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و آگهی‌های تبلیغاتی در حال پخش نیز بهره گرفت. ضمناً سازگاری با دستیار مجازی Siri از دیگر قابلیت‌های آن به شمار می‌رود.

Shazam

اما یکی از دلایل اصلی قصد اپل برای تصاحب این اپلیکیشن موزیک یاب را می‌توان درآمدزایی بیشتر از طریق فروش آهنگ در iTunes دانست. پیش‌تر این امکان برای کاربران Shazam فراهم شده بود که از طریق iTunes آهنگ‌های شناسایی شده را خریداری کنند و حالا اپل با انجام این معامله می‌تواند کل درآمد حاصله را به خود اختصاص دهد.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها