هدست واقعیت مجازی 2018 سامسونگ با فناوری ردگیری بی نظیر اینتل

واقعیت مجازی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازار هدست های واقعیت مجازی یا همان VR هر روز رونق بیشتری می گیرد. عمده ی این بازار در دست دو شرکت است اما به نظر می رسد با ورود یکی از غول های فناوری به این حوزه، این معادله بر هم خواهد خورد. تا کنون عمده ی صنایع هدست واقعیت مجازی متعلق به HTC و Oculus بود اما حالا سامسونگ هم به جمع آنان اضافه شده است.

البته سامسونگ از سال 2015 و با ساخت هدست واقعیت مجازی GearVR قدم به این حوزه گذاشت اما به نظر می رسد دو سال گذشته را صرف تقویت خود در این زمینه کرده و حالا می خواهد پا به پای دو شرکت بزرگ در این عرصه حرکت کند.

واقعیت مجازی

 شرکت های دیگری هم هستند که به بازار محصولات VR چشم دوخته اند، اما هیچکدام در مقطع فعلی توان رقابت با این سه شرکت را ندارند. مثلا فیسبوک با قیمت هنگفت 2 میلیارد دلار یکی از هدست های ساخت Oculus را خریداری کرده و می خواهد آن را توسعه دهد و تولید کند یا کمپانی سونی برای کنسول پلی استیشن خود یک هدست VR مخصوص تولید می کند.

سامسونگ در گام نخست برای ورود جدی به عرصه ی رقابت VR خود را با سیکل عرضه ی محصول هماهنگ کرده است. این شرکت مانند رو رقیب دیگر (HTC و Oculus) از هدست VR جدید خود پرده برداری کرده و قصد دارد سال 2018 (که اندکی بیش از یکماه به پایان آن مانده) این محصول جدید را به بازار عرضه کند.

هدست VR سامسونگ داری نوعی ردگیری سرتاسری است که 6 درجه آزادی عمل دارد. یعنی برخلاف هدست های فعلی دیگر نیازی به نصب سیگنال ساز در محیط نیست و می توانید با گذاشتن آن روی سر خود به واسطه ی ردگیری موقعیتی فول دستگاه، آزادانه در اتاق راه بروید.

جالب است بدانید که سیستم واقعیت ترکیبی ویندوز مایکروسافت کاملا مشابه هدست جدید سامسونگ است و در واقع نمونه ی نرم افزاری آن است. مایکروسافت با وجود اینکه خود دو نسل هدست واقعیت مجازی تولید کرده قصد دارد از موبایل ها و دستگاه های اندرویدی به عنوان سخت افزار اجرای سیستم واقعیت ترکیبی خود استفاده کند.

غول فناوری کره ای در دو سال گذشته بیش از هزار اپ و ابزار برای نسل GearVR خود ساخته که 150 تای آن ها از کنترل کننده ی VR این شرکت پشتیبانی می کنند. اکنون با رونمایی از هدست پیشرفته ی سامسونگ، دلیل اقدامات دو سال گذشته ی این شرکت در حوزه ی VR روشن تر می شود.

واقعیت مجازی

غول کره ای از سال 2015 تا کنون در حوزه ی واقعیت مجازی خود را به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تقویت کرده و حالا به سطحی رسیده که آماده ی حمله به بازار محصولات VR است. این شرکت همچنین در اکوسیستم واقعیت ترکیبی ویندوز هم ورود پیدا کرده و هدست ادیسه ی خود را به این کار اختصاص داده است.

در کنفرانس سازندگان سامسونگ، تایونگ کیم معاون شرکت Samsung Electronics اشاره کرد که این شرکت برای ساخت هدست واقعیت مجازی جدید خود تمامی مزایای هدست GearVR را با هدست واقعیت ترکیبی ویندوز در هم می آمیزد و بهترین دستگاه ممکن را ارائه خواهد داد.

افزون بر این، کمپانی سامسونگ از به کارگیری فناوری بسیار پیشرفته ی ردگیری در هدست VR آینده ی خود خبر داده و می گوید به منظور فراهم آوردن تجربه ی ردگیری با کیفیت بسیار بالا از فناوری های شرکت اینتل بهره می گیرد.

شرکت اینتل مدت ها در تلاش بود فناوری جدید خود به نام « پروژه آلیاژ» را به عنوان پلتفرم رایج با همکاری سازندگان بزرگ به کار گیرد. این پلتفرم برمبنای ویندوز طراحی شده بود و اینتل در جلب نظر سازندگان بزرگ به آن توفیق چندانی کسب نکرد. به همین خاطر اینتل نهایتا « پروژه آلیاژ» را رها کرد.

با این وصف، همکاری سامسونگ و اینتل در مجهز کردن هدست جدید سامسونگ به یک فناوری ردگیری پیشرفته منطقی به نظر می رسد زیرا اینتل پس از شکست طرح خود به دنبال راه های جدیدی برای ورود به حوزه ی واقعیت مجازی است. سامسونگ برای رسیدن به هدف نهایی خود، اینتل را آسان ترین راه دیده است. هدف سامسونگ همان رویای شرکت های فناوری در بستن یک PC با بند به سر کاربر است! کاری که پیش تر اینتل با « پروژه آلیاژ» به دنبال آن بود.

واقعیت مجازی

به این ترتیب کاری که هیچ یک از این دو شرکت بزرگ نتوانستند به تنهایی انجام دهند شاید با همکاری هر دوی آن ها انجام شود و یک پلتفرم ساده اما در عین حال پیشرفته بر مبنای ویندوز برای هدست های VR شکل بگیرد.

 این در حالی است که اخیرا شرکت HTC با عرضه ی هدست Vive Focus خود همه را نا امید کرد. این هدست بدون بند تنها 3 درجه آزادی دارد و اگر بخواهیم از 6 درجه آزادی کامل آن استفاده کنیم باید به سیگنال سازها متوصل شویم و آن ها را در گوشه های اتاق نصب کنیم.

از سوی دیگر عرضه ی هدست سانتاکروز شرکت Oculus هم به تاخیر افتاده و این می تواند بهترین فرصت برای شرکت سامسونگ باشد تا خود را به عنوان یک مهره ی کلیدی در حوزه ی واقعیت مجازی مطرح نماید.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402