نیتندو تافته‌ی جدا بافته‌ی بازی سازان ژاپنی

نیتندو سوییچ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مایکل پچر از برجسته ترین تحلیل گران صنعت بازی سال گذشته ی طی مصاحبه ایی اعلام نموده بود که کسی به بازی های ساخت کشور ژاپن اهمیت آنچنانی نمی دهد که این ادعا شامل عرضه کنندگان بازی های  Final Fantasy  و Metal Gear که نسخه های محبوب بازی های ژاپنی هستند نیز می شود!

GamingBolt دوباره طی مصاحبه ایی از این تحلیلگر مشهور سوال کرده که آیا بازهم بر عقیده سال پیش خود مبنی بر بی اهمیت بودن بازی های ژاپنی پافشاری می کند؟!

در سال گذشته بازار پر بود از بازی های ژاپنی مانند  Persona 5  و Nier . علاوه بر آن نیتندو آخرین کنسول بازی خود را به بازار عرضه نمود که با فروش بی سابقه ی 2.7میلیون دستگاه در ماه های اولیه روبه رو شد. همچنین بازی هایی مانند Zelda: Breath of the Wild taking  مانند طوفانی نمودارهای فروش را در نوردید.حتی عناوین عجیب و غریب مانند Persona توانسته اند دو میلیون نسخه را در PlayStation 4 به فروش برسانند. با همه ی این تفاسیر از مایکل پچ خواسته شد تا نظر خود را در این باره بیان نمایید

مایک پچ اینگونه اظهار نظر می کند:

بله من همچنان بر سر حرف سال گذشته ی خود هستم. در دید بزرگتر بازی های ژاپنی همچنان بی اهمیت هستند. شما از فروش 2 میلیون نسخه ایی بازی Persona 5 صحبت می کنید در حالی بازی Mafia 3 که به واقع یک بازی افتضاح بدرد نخور بود 5 میلیون نسخه فروش داشت بنابراین 2 میلیون نسخه فروش در حقیقت مقدار قابل ملاحظه ایی نیست و هیچ کس هم از این مقدار فروش نمی تواند پول خوبی بدست آورد.

پچ در ادامه راجع به تفاوت بین نیتندو و سایر بازی های ژاپنی بازار سخن می گویید:

من می گوییم که نیتندو یک استثنا در بازار ژاپن می باشد که به نوعی قوانین ساخت بازی را به اثبات می رساند. اگر شما یک مریخی بودید و تابحال بازی ویدوئی را مشاهده نکرده بودید و من به شما یکی از گیم های نیتندو را همراه با     Persona 5   و یا Final Fantasy نشان می دادم مطمئنم که شما به این مسئله که سازنده ی این گیم ها یکی نیست واقف می شدید. هر چیزی که نیتندو انجام می دهد کاملا متفاوت با سایر سازندگان ژاپنی است سایر سازندگان بازی های ژاپنی قوانین ساخت بازی را رعایت نمی کنند. این کمپانی مثال رعایت قوانین بازی های خوش ساخت است که در ژاپن توسط سایر کمپانی ها رعایت نمی گردد البته شاید بتوان کمپانی بازی سازی Sonic را نیز استثنا کرد.

اگرچه این تحلیلگرموفقیت بازی های ژاپنی را موفقیت در فروش در بازارهای غربی می داند ولی این کمپانی های همیشه اولویت بازاریابی خود را بازارهای محلی خود می دانند و در بعضی موارد که به سایر بازارها نیز تمایل نشان می دهند زمانی است که طرفداران به یک بازی یا سریال خاص علاقه ی زیادی نشان می دهند و در حقیقت فروش خارج از کشور به نوعی موفقیت بزرگی برای این کمپانی ها به شمار می رود. اگرچه نیتندو از این قضیه مستثنی است و همیشه تاثیر مطلوبی در دنیای غرب داشته، که این قضیه با توجه به گیمرهایی که از این کمپانی و  بازی های آن خاطرات خوشی دارند قابل اثبات است. بنابراین اصلا جای تعجب ندارد که بازی ها و محصولات این کمپانی همچنان فروش بسیار خوبی در بازارهای کشورهای غربی دارند.

بنابه دلایلی بیشتر کمپانی های ژاپنی محصولات خود را در غرب بیشتربر روی کنسول های  PlayStation عرضه می نمایند به همین دلیل بسیار کم پیش می آید که بازی های آنها به یک پدیده ی فرهنگی تبدیل شود مانند آنچه که در بازی Final Fantasy رخ داد. از طرف دیگر وجود دستگاههای مانند Xbox باعث شده که بازارهایی مانند بازار ایالت متحده هنوز هم برای توسعه دهندگان گیم های ژاپنی کمی سخت و غیر قابل دسترس به نظر برسد. سران Xbox در تلاش هستند که محبوبیت این کنسول بازی را در غرب افزایش دهند که این نیز خود مزید بر علت برای سخت تر شدن کار بازی سازان ژاپنی شده است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها