Honor یکی از برندهای مجموعه ی کمپانی هوآوی تایید کرده است که در 28 روز نخست فروش Honor 9 بیش از یک میلیون دستگاه از این تلفن همراه را به فروش رسانده است. محبوبیت برند Honor در یک سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است. با توجه به موفقیتی که Honor 8 توانست در میان کاربران کسب کند، انتظار می رفت جانشین آن یعنی Honor 9 این روند را ادامه دهد؛ این در حالی است که به گفته ی ریاست شرکت Honor ژائو مینگ، این پرچمدار جدید کاملا انتظارات کمپانی را برآورده کرده است.
رئیس شرکت Honor ضمن تایید رسیدن میزان فروش این شرکت به رقم یک میلیون دستگاه طی 4 هفته ی نخست فروش گفت که این میزان برای شرکتی که تنها به صورت آنلاین محصولات خود را به فروش می رساند یک رکورد محسوب می شود. وی در اطلاعیه ای که از سوی Honor منتشر شده به دلیل کاستی های احتمالی در تولید Honor 9 از خریداران عذر خواهی کرده است. به نظر می رسد کمپانیHonor انتظار نداشت در چنین مدت کوتاهی یک میلیون تلفن هوشمند بفروشد و رسیدن به این رقم برای کمپانی یک اتفاق غیرمنتظره و خوشایند محسوب می شود. به خصوص که سال گذشته سری Honor 8 نرخ فروش پایین تری داشت و توانست طی دو ماه به رقم 1.5 میلیون فروش برسد که نسبت به فروش محصول جدید این کمپانی بسیار پایین تر است. به گفته ی مدیر عامل شرکت Honor، این کمپانی سخت در حال تلاش است که در حین بالا بردن ظرفیت عرضه ی محصولات خود کیفیت آن ها را حفظ کند. روندی که ادامه ی آن باز هم به فروش تلفن های هوشمند Honor کمک خواهد کرد چرا که این شرکت قادر خواهد بود گوشی های بیشتری را به دست مشتریان بالقوه برساند.
هنوز هیچ نشانی از کاهش تقاضا برای عرضه ی Honor 9 دیده نمی شود. خوب است نگاهی به توانایی کمپانی Honor در صادر کردن محصول خود به کشورهای مختلف طی ماه های آینده بیاندازیم و همچنین توان عرضه ی شرکت در طی یک سال را بسنجیم. محصولات کمپانی Honor تنها در تعداد اندکی از فروشگاه ها عرضه می شود. مراکز عرضه ی این محصولات بیشتر در کشورهای آسیایی قرار دارند و چند بازار اروپایی مانند انگستان، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و سوییس را شامل می شوند. با این تفاسیر، اگر Honor بخواهد میزان فروش خود را بالا ببرد (یا بالا نگه دارد) می توانند به بازارهای دیگری روی آورد که هم اکنون در آن ها حضور ندارد. مهم ترین این بازارها ایالات متحده و امریکای جنوبی هستند. در حال حاضر به نظر نمی رسد کمپانی Honor طرحی برای گسترش پوشش و حضور در سطح جهانی داشته باشد و به جای آن روی بازارهایی که هم اکنون در اختیار دارد تمرکز کرده است. استراتژی ای که تا کنون قطعا موفقیت آمیز بوده است.