شرکت ولوو (Volvo) که یک شرکت خودروسازی سوئدی است طی اطلاعیه ای اعلام کرده است که با شروع سال 2019 تمامی خودروهای این شرکت یا هیبریدی و یا تمام برقی خواهند بود و این شرکت دیگر خودروی بنزینی نخواهد ساخت. این تغییر یک پیشرفت بزرگ در زمینه ی فناوری خودروهای سبز محسوب می شود و موتورهای احتراق درونی که به مدت بیش از یک قرن قلب خودروها را تشکیل می دادند کنار می زند. هاکان ساموئلسون رئیس شرکت ولوو در اطلاعیه این شرکت گفته: «این اعلان، نقطه ی پایان دوران خودروهای با موتور احتراقی را نشان می دهد».
در این اطلاعیه همچنین آمده است:
« شرکت خودروسازی ولوو قصد دارد تا پایان سال 2025 در مجموع 1 میلیون خودروی برقی را به فروش برساند. ما به آنچه می گوییم اطمینان داریم و برنامه ی کاری ما این است ».
محصولات جدید این شرکت خودروسازی سوئدی دارای ترکیبی از موتورهای برقی و هیبریدی هستند. ولوو قصد دارد بین سال های 2019 تا 2021 پنج مدل خودروی برقی تولید کند و به گفته ی خود شرکت:
« سه مدل از این پنج مدل خودروی برقی با برند ولوو عرضه می شوند و دو مدل دیگر که خودروهای الکتریکی پیشرفته و با عملکرد بالا هستند، با برند پل استار (Polestar) عرضه خواهند شد » .
به گفته ی ساموئلسون رییس هیئت مدیره ی شرکت ولوو هدف از این تغییر برآورده ساختن خواست مردم است. وی در اطلاعیه ی شرکت می افزاید:
« تقاضای مردم برای خودروهای برقی بیش تر شده است و ما قصد داریم به آنچه که مشتریان اکنون و در آینده می خواهند پاسخ دهیم. از این پس شما می تواند هر خودروی برقی شرکت ولوو را که دوست دارید انتخاب کنید » .
شرکت ولوو امروز اطلاعیه ای را منتشر کرده که در آن آمده است:
ما خود را به برقی سازی خودروهای خود متعهد می دانیم و به همین خاطر از سال 2019 تمامی مدل های جدید خودروهای شرکت ولوو دارای یک موتور الکتریکی خواهند بود.
- شرکت ولوو ، 5 جولای 2017
شرکت های خودروسازی به شکل روز افزون متوجه نیاز جوامع به خودروهای دوستدار محیط زیست می شوند چرا که بشر در حال دسته و پنجه نرم کردن با تغییرات اقلیمی است و این نیاز برای جامعه ضروری می باشد.
خودروهای برقی شرکت تسلا گران تر از خودروی اتوماتیک شرکت فورد هستند و شرکت فورد خودروهای برقی بیشتری می فروشد. در سال 2016 شرکت فورد بیش از 6.7 میلیون خودرو به فروش رساند در حالی که در سه ماهه ی نخست سال 2017 شرکت تسلا تنها 25000 خودرو به مشتریان خود تحویل داده است.
با این تفاسیر، هنوز هم راه درازی در پیش است. روزنامه ی Financial Times گزارش داده است که در سال 2016 روی هم رفته تنها 1% از خودروهای جهان برقی بودند.