بازی Dauntless یا بیپروا نقطه شروع بازیسازی استودیو Phoenix Lab است. از زمان رونمایی این بازی در جشنواره بازیهای The Game Awards در سال 2016 مقایسههای بسیاری با بازی Monster Hunter در مجلات و سایتهای مختلف انجام گرفته است و دلیل این مقایسهها هم روشن است. هدف این بازی نیز مانند سری بازیهای هیولاکُشی Capcom همکاری با دیگر بازیکنها برای نابود کردن موجودات عظیمالجثه و استفاده از مواد اولیه بهدست آمده برای ساختن سلاح و زره است.
البته این دلیل نمیشود که بازی Dauntless را یک بازی کاملاً مشابه و کپیبرداری شده از بازی Monster Hunter بدانیم. اگرچه ممکن است قضیه کلی هردو باز درمورد یک چیز باشد ولی Dauntless در موارد بسیاری متفاوت از سری بازیهای Capcom است. شاید واضحترین این موارد نیز ساختار و شیوه مجانی بازی باشد که بازیکنها را بیشتر از Monster Hunter به این بازی علاقهمند میکند. بیپروا همچنین از نظر سلاح نیز متنوعتر است. بعلاوه مجموعه شمشیرها و سپرهای معمولی، میتوان از تعدادی سلاح به نام کوزاریگاما هم بهعنوان سلاحی با برد نزدیک و هم به عنوان سلاحی دوربرد استفاده کرد.
یکی از جذابترین ویژگیهای بیپروا توانایی استفاده از سلاحها و زرههای مختلف با ویژگیهای منحصربهفرد است که روش شکار شما را تغییر میدهند. استودیو Phoenix Labs نیز تعداد زیادی قابلیت و توانایی دیگر به این آیتمها اضافه کرده است. یکی از بزرگترین افزونهها فانوسها هستند. شما میتوانید فانوسها را پیش از شکار هیولا انتخاب کنید. هرکدام از این فانوسها خود به شما توانایی پشتیبانی متفاوتی را برای مدت محدودی اعطا میکنند. برای مثال با استفاده از یکی از این فانوسها دایرهای بازیکن شما را احاطه میکند که اگر کسی در نزدیکی آن قرار گیرد زخمهایش التیام مییابد.
درDauntless نیز مانند Monster Hunter هیولاهایی که شما باید شکار کنید بسیار قدرتمند بوده و باید تاکتیکهای متفاوتی برای شکارشان به کار گیرید. این بازی درحال حاضر درحال توسعه برای کامپیوترهای دسکتاپ است و استودیو Phoenix Lab هم عرضه آن را برای Founder’s Alpha در ماه مرداد اعلام کرده است. این نسخه اولین نسخه در دسترس بازیکنهایی خواهد بود که یکی از سطحهای بستههای Founder را در وبگاه توسعهدهندگان Dauntless خریداری کردهاند.