سامسونگ در حال از دست دادن سهم بازار نسبت به برند های چینی در هند

سامسونگ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

امروزه مصرف کنندگان هنگام خرید گوشی های هوشمند در مورد قیمت ها بیشتر و بیشتر هشیارانه عمل می کنند، بخصوص در کشور هند. اگرچه از نظر فروش در این کشور سامسونگ هنوز رتبه ی اول را به خود اختصاص داده است، اما سهم فروش بازار آن رو به کاهش است.

طبق گزارشات منتقدین تحقیقات فن آوری شرکت، سامسونگ در حال از دست دادن نبرد در برابر برند های کم هزینه ی چینی در کشور هند است. طبق داده های موجود سهم این غول تکنولوژی در ماه نوامبر ۲۰۱۶ معادل۲۱ درصد بوده که در مقایسه با بازه ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵، حدود ۹ درصد کمتر است.

در این میان، سهم بازار از مارک های چینی از جمله Lenovo، وان پلاس، Gionee و Xiaomi شیائومی به طور کاملا قابل ملاحظه ای رشد کرده است. به گزارش خبری  Counterpoint سهم بازار ترکیبی این شرکت ها در هند معادل ۵۰ درصد در است که در مقایسه با سال گذشته ۳۱ درصد افزایش سهم داشته اند.

به علاوه در بخش گوشی های هوشمند ۱۲۰ و ۴۴۰ دلاری، تولید کنندگان گوشی های هوشمند چینی در هند حضورشان را با سهم بازار ۶۸ درصدی دوبرابر کردند. در نقطه ی مقابل، سهم بازار سامسونگ در این بخش ۱۴ درصد نسبت به نوامبر ۲۰۱۵ کاهش یافته است.

برند هایی مثل شیائومی، وان پلاس، و سایرین در بین مصرف کنندگان هندی محبوبیت بیشتری دارد، چراکه آنها کارایی مناسبی با هزینه ی کمتر در مقایسه با محصولات یک شرکت تجاری شناخته شده مانند سامسونگ دارند. اگر این روند به خوبی در آینده تداوم پیدا کند، سامسونگ مجبور خواهد بود قیمت هایش را در بازار هند کم کند تا در رقابت بازار هند باقی بماند.

اما سامسونگ تنها برندی نیست که در این میان زیان دیده. تولید کنندگان هندی مثل مایکرومکس، لاوا و کاربون kdc نیز با کاهش سهم بازار ۴۰ درصدی خود به زیر ۲۰ درصد آن‌هم طی یک سال با چنین مشکلی مواجه شده اند.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها