شرکت تنسنت (Tencent) اخیراً عینک هوشمندی به نام ویشی (Weishi) ساخته است که به عینک هوشمند شرکت آمریکایی اسنپ (شرکت مالک اسنپ چت) یعنی اسپکتکلز (Spectacles) شباهت دارد.
تنسنت، به عنوان بزرگترین شرکت فناوری چین، این هفته عینک آفتابی خود را با قابلیت ضبط ویدیو ساخته است که به عینک اسنپ (Snap Inc) یعنی اسپکتکلز شبیه است. عینک هوشمند ویشی (Weishi) همانند اسپکتکلز یک دوربین در جلو دارد، پس میتوانید به ضبط ویدیو بپردازید.
ویشی در زبان ماندارین به معنای نمایشهای بسیار کوچک (در مقیاس میکرو) است، این عینک هوشمند، همنام اپلیکیشن پلتفرم ویدیوهای کوتاه شبیه به واین (Vine) شرکت تنسنت است. هم اکنون اپلیکیشن ویشی پشت سر اپلیکیشن TikTok (سابقا Musical.ly) قرار دارد که در حال حاضر بر بازار ویدیوهای کوتاه چین غالب است و همچنین شاهد موفقیتهای بزرگ آن در سطح جهانی هم هستیم. ایده پشت عرضه عینک هوشمند ویشی این است که کابران، ویدیوهای کوتاه بیشتری را ضبط و در پلتفرم ویشی آپلود کنند که مدیران این شرکت امیدوارند از این طریق بتوانند محبوبیت این پلتفرم را افزایش دهند.
ویشی در روز شنبه به وب سایت The Verge گفت که این محصول هنوز به طور رسمی عرضه نشده است اما هم اکنون اپلیکیشن مخصوص به آن در اپ استور اپل منتشر شده است که توسط آن میتوانید این عینک را از طریق بلوتوث به دستگاه خود متصل کنید. مشخصات این عینک هوشمند نیز ارائه شده است: یک دوربین 8 مگاپیکسلی که میتواند در رزولوشنهای 720p و 1080p فیلمبرداری کند. همچنین عینک هوشمند ویشی قادر به فیلمبرداری از راه دور، حالتهای مختلف، پخش زنده، پیش نمایش و آپلود در اپلیکیشن ویشی است. این عینک هوشمند توسط شرکت Tonot که در شنزن واقع است، ساخته میشود و اپلیکشن iOS آن، Tencent x Tonot: Fashion Video Glasses نام دارد.
هم اکنون، تنسنت همچنان به عنوان بزرگترین سرمایه گذار اسنپ شناخته میشود که 17 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد. بیشتر شهرت این شرکت بزرگ چینی به خاطر اپلیکیشن پیام رسان آن یعنی ویچت (WeChat) است که همزمان به عنوان یک اپلیکیشن پیام رسان و پرداخت عمل میکند. این شرکت همچنین در بخشهای مختلف دیگری نیز سرمایه گذاری کرده است. در صعنت بازیهای ویدیویی، تنسنت به طور کامل مالک استودیوی سازنده بازی مشهور League of Legends یعنی Riot Games است.
کلام آخر
عینک هوشمند ویشی در روز 11 نوامبر (20 آبان) در دسترس خواهد بود که مصادف با «روز مجردین علی بابا» (Alibaba’s Singles Day) خواهد بود. سال گذشته در این رویداد خرید و فروش، شرکت علی بابا میزان کالاهای بیشتری نسبت به جمعه سیاه (Black Friday) و دوشنبه مجازی (Cyber Monday) فروخته بود. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.