فیسبوک قابلیت جدیدی را آزمایش می کند که شبیه تیندر است

تیندر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تیندر (Tinder) یک برنامه ی دوست یابی است که مبنای آن موقعیت جغرافیایی و GPS می باشد. تیندر بین سال های 2010 تا 2014 اوج محبوبیت خود را تجربه کرد و شمار کاربران آن از یک میلیارد نفر گذشت. حالا فیسبوک در پی افزودن قابلیت جدیدی به سرویس خود است که تیندر را به خاطر کاربران می آورد. فیسبوک اخیرا در پی افزودن چندین ویژگی جدید به پلتفرم های خود بوده است؛ از رنگی کردن کامنت ها گرفته تا به اشتراک گذاشتن استوری های اینستاگرام. حالا فیسبوک تصمیم گرفته ایده ی تیندر را در ویترین امکانات خود قرار دهد.

این ویژگی جدید از چند جهت شبیه برنامه ی دوست یابی مشهور تیندر است. فیسبوک قصد دارد برای هر کاربر لیستی از کاربران دیگر را نمایش دهد که ممکن است کاربر مورد نظر به برقراری ارتباط با آنان علاقمند باشد و در نهایت با آن ها ملاقات کند. درست مانند اپ تیندر، در قابلیت جدید فیسبوک، هنگامی که لیست افراد نمایش داده شده باز شود، می توانید برای هر یک از آن ها گزینه ی « بله » یا  «نه متشکرم» را انتخاب کنید. شیوه ی فیسبوک برای ارتباط برقرار کردن بین کاربران بدین صورت است که اگر دو کاربر در لیست همدیگر باشند، و هر دوی آن ها برای طرف مقابل گزینه ی «بله» را انتخاب کرده باشد، آنوقت فیسبوک به آنان اطلاع می دهد.

فیسبوک اعلام کرده که این قابلیت جدید فعلا تنها در کشورهای نیوزلند و کانادا آزمایش می شود. فرآیند آزمایش این ویژگی هم مانند دیگر قابلیت های فیسبوک تنها منحصر به کاربران موبایلی فیسبوک است. این شبکه ی اجتماعی بزرگ همچنین گفته که بیشتر کاربران تمایل دارند با دوستان خود برنامه ریزی کنند و قابلیت جدید پس از فراگیر شدن این امکان را به شکلی ساده تر و کارآمدتر فراهم خواهد کرد. با این تفاسیر به نظر می رسد که فیسبوک علاقه ای به همکاری با تیندر ندارد و بیشتر روی کاربرانی که در حال حاضر در فیسبوک دوست هستند تمرکز کرده است. البته اگر طرح جدید فیسبوک جواب دهد، شمار زیادی از کاربران این شبکه ی اجتماعی با یکدیگر ارتباط برقرار خواهند کرد، به خصوص در مورد کاربرانی که لیست دوستان آن ها خصوصی است.

با اینکه تست قابلیت جدید ساده به نظر می رسد اما هنوز هم این احتمال وجود دارد که کاملا کنار گذاشته شود و یا برای بهسازی بیشتر به صف پرونده های در حال انتظار فرستاده شود. در هر صورت، با توجه به اینکه طرح Facebook Stories نتیجه ی مطلوب مدیران فیسبوک را در پی نداشته، این غول شبکه های اجتماعی به شدت در حال رصد کردن دنیای مجازی است تا یک قابلیت جذاب و بزرگ دیگر به مجموعه ی خود اضافه کند و از این طریق دسته کم برای مدتی کاربران بیشتری را به خود جلب نماید. در حال حاضر به نظر می رسد که فیسبوک بیشتر روی ویژگی ویدئوهای پیشنهادی نیرو گذاشته است. این قابلیت ماه گذشته به سرویس اضافه شد و خبرها حاکی از آن است که فیسبوک می خواهد یک میلیارد دلار برای تولید محتوای اورجینال سرمایه گذاری کند.

 

 

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 2 میلیارد دلار
    فیلم Ne Zha
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 389 میلیون دلار
    فیلم Captain America: Brave New World
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 125 میلیون دلار
    فیلم Dog Man
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 113 میلیون دلار
    فیلم Bridget Jones: Mad About the Boy
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 90 میلیون دلار
    فیلم Mickey 17
    اکران: 07 مارس 2025