بیشترین فروش سه ماهه دوم سال 2017 مربوط به گوشی آیفون است. البته این آمار مربوط به کشور چین است. جالب است بدانید که در بین تمامی برندهای بازار ، آیفون بیشترین فروش را در بین سایر گوشی ها داشته است.
طبق گزارش انجمن تجارت بین المللی کره، 171 میلیون گوشی آیفون در سه ماهه دوم امسال در چین عرضه شده است. در رتبه دوم گوشی هوآوی قرار دارد که 132 میلیون گوشی هوشمند با نام تجاری هوآوی به مصرف کنندگان چینی عرضه شده است و در رتبه سوم گوشی هوشمند oppo قرار دارد. این گوشی نیز با 124 میلیون فروش رتبه سوم را از آن خود کرده است. در رتبه چهارم گوشی های vivo با 108 میلیون گوشی قرار دارند و شیائومی و سامسونگ در بین این برندها کمترین فروش را در سه ماهه دوم سال 2017 داشته اند.
شیائومی با 68 میلیون فروش و سامسونگ که از همه گوشی ها عرضه کمتری داشته و تنها 48 میلیون گوشی در این بازه زمانی از این برند به بازار عرضه شده است، در رتبه آخر این جدول قرار دارد.
آمارهای دیگری نیز در مورد تولید کنندگان رتبه دوم تا پنجم این جدول جالب توجه است. مثلا اکثر خریداران این گوشی های هوشمند در چین ، جوانان هستند . به عنوان مثال، 50٪ از تلفن های Oppo در چین توسط کاربران سنین 16 تا 25 سالگی خریداری می شوند. با این حال، تنها 25 درصد از خریداران Oppo و Vivo اعلام کردند که مجددا همان برند را خریداری خواهند کرد. در مورد اپل نیز ، 53.4 درصد از کاربران فعلی چینی که گوشی آیفون دارند گفته اند که اگر بخواهند مجددا گوشی جدیدی خریداری کنند باز هم آیفون می خرند. در مورد برند سامسونگ تنها 7.2 درصد از کاربران فعلی سامسونگ در چین، اعلام کردند که اگر بخواهند مجددا گوشی جدیدی بخرند باز هم برند سامسونگ را خریداری می کنند.
این گزارش نشان می دهد که از زمان عرضه آیفون 6 اپل، سامسونگ برای فروش محصولات گلکسی s و گلکسی نوت خود تحت فشار است و هنوز نتوانسته آن فروش و رشد مورد نظر خود را به دست بیاورد.
سامسونگ در سال 2014 فروش خوبی داشت ولی اکنون این شرکت تحت فشار برای فروش محصولات خود، حداقل در بازار چین است . با اینکه سامسونگ توجه خود را به عواملی که منجر به رضایت کاربران می شود مثلا تراشه ، نمایشگر و حافظه متمرکز کرده است، ولی سهم بازار فروش این برند کمتر از اپل بوده و تنها 20 درصد فروشی را که اپل از آن خود کرده است ، سامسونگ در بازار چین توانسته کسب کند.