سونی دستگاهی برای تجربه واقعیت مجازی چند نفره محلی تولید می کند

واقعیت مجازی / VR
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

طبق گزارش‌ها بر اساس پتنت جدید سونی ، این کمپانی ممکن است ارائه تجربه بازی‌ های مبتنی بر واقعیت مجازی (VR) به صورت چند نفره در مقیاس اتاق و به صورت محلی را در برنامه داشته باشد.
به نظر می‌رسد کمپانی سونی در نظر دارد دستگاهی تولید کند که قادر به پردازش داده‌های چند هدست واقعیت مجازی در آن واحد است. دستگاه مورد نظر طوری برنامه‌ریزی شده که به چند کاربر واقعیت مجازی اجازه می‌دهد یک شیء یا اشیا مختلف را از زوایای مختلف با عمقی متفاوت در فضای مجازی مشاهده کنند. طبق گفته منابع خبری، هدف این پرونده ثبت اختراع، بازسازی حس واقعیت از طریق درک عمق تصاویر به صورت زنده، موقعیت‌یابی و تعامل با اشیا است. راه‌حل ارائه شده بسیار جامع بوده و شامل یک دستگاه پردازش داده، تجهیزات پردازش ویدیو، دستگاه‌هایی برای بازتولید جلوه‌های بصری، و روشی برای اتصال بی‌سیم همه این موارد است.

واقعیت مجازی / VR / سونی
واقعیت مجازی چندنفره چیز جدیدی نیست ولی تاکنون تنها به تجربه آنلاین این تکنولوژی اطلاق می‌شده است. برای مثال یک استارتاپ واقعیت مجازی به نام SPACES تجربه نابودگر (Terminator)‌ را در ابتدای سال جاری میلادی منتشر کرد که با استفاده از ورودی‌های صدای با کیفیت و چند حسی، تجربه‌ واقعی چند نفره‌ای را ارائه می‌کرد. اگرچه شرکت‌کنندگان در واقع با پرداخت مبلغی برای مدت زمانی مشخص در راهرویی قرار می‌گرفتند که تجربه واقعیت مجازی به صورت چند نفره در جریان بود. با این که این تجربه چندنفره واقعیت مجازی در آن زمان در نوع خود بی‌نظیر و نوگرایانه به حساب می‌آمد، ولی لزوماً توجیه اقتصادی نداشت و برای کاربران به صرفه نبود؛ به ویژه آن‌که این تجربه محدود به فضای خاصی بود. همه این‌ها به کنار، با توجه به وجود موارد مشابه، عنوان‌های بازی زیادی در SPACES وجود نداشت. 

واضح است که تکنولوژی واقعیت مجازی سونی بیشتر در نسل بعدی پلی‌استیشن وی آر (PlayStation VR) یا موارد مشابه کاربرد خواهد داشت. اگر این تکنولوژی همان‌ چیزی باشد که در پتنت‌ها آمده، بازیکن‌ها قادر خواهند بود بازی‌ها را به صورت محلی به صورت بی‌سیم و چندنفره و در دنیای سه بعدی قابل تعاملی تجربه کنند که اشیا مجازی آن در دنیای واقعی جای‌گذاری شده‌اند. تصویر اشیا با توجه به دید هر بازیکن و نسبت به مکان قرارگیری بازیکنان دیگر، در فضای اطراف وجود خواهد داشت و دقت قرارگیری اشیا با توجه به مکان بازیکن‌ها در دنیای واقعی یا بر اساس ژانر بازی متغیر خواهد بود. در یک بازی شوتر ممکن است دومین مورد کاربرد بهتری داشته باشد، در حالی که توجه به جزئیات فضای اطراف در بازی‌های پازلی نتیجه بهتری خواهد داشت.

کلام آخر

البته بازی‌ها تنها نرم‌افزارهایی نیستند که از واقعیت مجازی چند نفره محلی سونی بهره خواهند برد. سونی قادر است موارد کاربرد بیشتری را برای این تکنولوژی توسعه دهد که شامل مواردی مانند نرم‌افزارهای افزایش بهره‌وری با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (AR) می‌شود. این تکنولوژی می‌تواند به آموزش چند نفر به صورت همزمان در فضایی امن و نزدیک به واقعیت کمک کند یا یک پروژه واقعیت مجازی را در آن واحد به چند نفر بسپارد. از طرفی می‌توان تجربه واقعیت مجازی تک‌نفری را برای چند نفر در یک اتاق به نمایش گذاشت. در چنین موردی، جلوه‌های دیداری به صورت همزمان و از زوایای مختلف بر اساس حرکت سر هر کدام از کاربران پخش می‌شود. این تکنولوژی تقریباً در تمامی موارد استفاده از واقعیت مجازی و افزوده کاربرد خواهد داشت. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 2 میلیارد دلار
    فیلم Ne Zha
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 389 میلیون دلار
    فیلم Captain America: Brave New World
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 125 میلیون دلار
    فیلم Dog Man
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 113 میلیون دلار
    فیلم Bridget Jones: Mad About the Boy
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 90 میلیون دلار
    فیلم Mickey 17
    اکران: 07 مارس 2025