رشد فناوری های دیجیتال و فراگیر شدن دستگاه هایی مانند تبلت، تلفن های هوشمند و کنسول های بازی تا حد زیادی جای PC را گرفته است. دو دهه پیش بیشتر کارهایی را که این دستگاه ها می کنند تنها کامپیوترهای شخصی انجام می دادند و هیچ دستگاهی به جز کامپیوتر دارای سیستم عامل نبود. امروزه بیشتر فضایی که در اختیار PC بود توسط دستگاه های دیجیتالی دیگر اشغال شده و همین امر اقتصاد کامپیوترهای خانگی را تضعیف کرده است. Acer به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان قطعات سخت افزاری به دنبال کاهش سرمایه گذاری روی PC بود اما چندی پیش با دیدن آمارهای رشد قطعات PC از این تصمیم صرف نظر کرد.
حالا شرکت پژوهش بازار GfK پس از ارزیابی های گسترده به این نتیجه رسیده است که گیمرهای سراسر جهان صنعت کامپیوترهای شخصی یا همان PC را نجات می دهند. تحقیقات این شرکت نشان می دهد در نیمه ی نخست سال 2017 درآمدهای حاصل کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ های گیمینگ در مقایسه با دوره ی مشابه 2016 به ترتیب 55 و 24 درصد افزایش پیدا کرده است و به 1.5 میلیارد یورو رسیده است. بیشترین درآمد حاصل از فروش این دستگاه ها نصیب شرکت های اروپای غربی شده که 44 درصد از سود حاصل را به خود اختصاص داده اند. پس از اروپای غربی مناطق آسیا و اروپای شرقی (به اضافه روسیه) با 34 و 12 درصد در رده های بعدی قرار گرفته اند.
فروش دستگاه های جانبی مانند موس، کیبورد، هدست و مانیتور همگی رشد داشته اند. رشد شدید تقاضا برای مانیتورهای بزرگ (24 اینچ و بزرگ تر) باعث شده میزان فروش مانیتورهای گیمینگ 114 درصد افزایش پیدا کند. مانیتورهای بازی دارای ویژگی هایی مانند نرخ تجدید تصویر 120/144 Hz، واکنش سریع و همسان سازی G-Sync/FreeSync هستند و برخی از آن ها حتا پنل های منحنی دارند. مانیتورهای بازی در مجموع 57 درصد از درآمد دستگاه های جانبی گیمینگ PC را موجب می شوند. با این تفاسیر باید گفت گیمرها نقش اصلی را در حفظ صنعت کامپیوترهای شخصی دارند. اگر گیمرها نبودند به احتمال فراوان صنایع PC کم کم از بین می رفتند و جای خود را به رقیبان تازه وارد می دادند.
سخت افزارهای بازی درآمدهای به مراتب بالاتری برای سازندگان سخت افزار به همراه دارند. برای نمونه در مورد کمپانی Acer ، نزدیک به 50 درصد از کل سود خالص شرکت از فروش سخت افزارهای بازی تامین می شود. با اینکه شمار خریداران این قطعات پایین است، اما قیمت بالای این قطعات (مانند کارت گرافیک جدید) سود بالایی را برای سازندگان و به خصوص کمپانی Acer به همراه دارد.
به این ترتیب، کمپانی های مختلف سرمایه گذاری بیشتری در زمینه ی گیمینگ انجام داده اند و در طراحی و پشتیبانی از بازی های الکترونیکی جاه طلبی بیشتری پیدا کرده اند. مطالعات شرکت GfK نشان می دهد پدیده ی فراگیر بعدی در زمینه ی گیمینگ و ارتقای دستگاه های بازی فناوری های واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی هستند.