ایسوس اطلاعاتی در رابطه با هدست ویندوز واقعیت ترکیبی خود در اختیار ما قرار داده است. اما اکنون افراد می توانند خود، این هدست را امتحان نمایند. در رویداد IFA 2017 بسیاری از کاربران زمان مناسبی را صرف استفاده از کنترل کننده های ویندوز واقعیت ترکیبی کردند. خلاصه تجربیات مختلف این شد که: هیچ یک از این دو دستگاه مزیتی نداشته و برای پلتفرم هایی که در آینده ساخته می شوند، بسیار مناسب خواهد بود.
اغلب فناوری های استفاده شده در هدست ها، در میان تمامی تولید کنندگان مشترک است. اما ایسوس به سختی تلاش کرده است تا آن جایی که می تواند، این هدست را به صورت منحصر به فرد ایجاد نماید. به عنوان مثال، شرکت از یک پوشش چند ضلعی به عنوان محافظ دستگاه استفاده کرده است تا اطمینان حاصل کند که از پیشنهاد Master-esque نمای ایسر زیبا تر باشد. علاوه بر این هدست ایسر نسبت به هدست شرکت های رقیب بسیار سبک تر به نظر می رسد و همچنین شرکت یک بالشتک ضد میکروبی داخل آن قرار داده است.
این هدست همانند هدست های دیگر دارای قابلیت ردیابی درونی است که از دو دوربینی که در جلوی آن نصب شده است برای ردیابی کنترل کننده ها استفاده می کند. این امر باعث می شود این هدست به طور قابل توجهی ارزان تر از هدست های وایو (Vive) و ریفت (Rift) عرضه شود؛ زیرا این هدست ها نیاز به لوازم جانبی اضافی برای ردیابی دارند. بسیاری از کاربران قبل از امتحان کردن این هدست نگران بودند که فناوری ارزان تر آن منجر به خطر افتادن قابلیت اطمنینان و دقت این کنترل کننده ها شود. این نگرانی نادرست بود. در واقع این هدست واقعاً بسیار خوب کار می کند.
این کنترل کننده ها توسط شرکت مایکروسافت طراحی شده است و قطعاً طراحی آن به لحاظ پد لمسی، نزدیک به سبک طراحی اکلوز (Oculus) خواهد بود. بیش ترین تفاوت آن در طراحی دکمه با تمرکز کمتر گیمینگ، همراه با پد لمسی، کلید ویندوز و محل قرار دادن انگشت شصت روی پلتفرم اصلی آن است. انگشتان دیگر شما به طور طبیعی روی بخش های دیگر قرار می گیرد. از این هدست ها می توان برای تجارت و کسب و کار نیز استفاده کرد؛ زیرا از مایکروسافت خواسته شده که آن را با طراحی سخت افزار خود انجام دهد.
در دایره بیرونی، شما می توانید هاله ای از 32 ال ای دی کوچک را بیابید که هدست از آن ها استفاده می کند تا موقعیت کنترل کننده ها در فضا را دقیقاً مشخص نماید. حتی هنگامی که دستانتان را خارج از فضای قابل رویت بیننده قرار می دهید، ردیابی همچنان بسیار قابل اطمینان می ماند. یکی از عناوین نسخه آزمایشی از کاربر می خواهد سلاح را از روی شانه اش بردارد، در حالی که ردیابی بدون نقص باقی می ماند.
موضوع جالب توجه این جاست که بسیاری از کاربران فکر می کردند که چون این هدست ها قرار است هم رضایت ایسوس و هم رضایت مایکروسافت را تأمین کنند در هر دو مورد با شکست مواجه می شوند. با تمام این صحبت ها، ردیابی درونی این هدست، به اندازه جایگزین های گران قیمت تر آن، قابل اطمنیان یا دقیق نخواهد بود و حتی قیمت آن برای خرید غیر ضروری بعضاً زیاد است. نکته این جاست که اغلب این کاربران تصور اشتباهی داشتند و واقعاً در مورد این فناوری هیجان زده هستند. به خصوص در حال حاضر که با بازی های واقعیت مجازی نیز سازگار شده است.
ایسوس هنوز مشخص نکرده است که سخت افزار این هدست برای اولین بار تا پایان سال جاری ارائه می شود یا با شروع سال بعد. اگر چه در صورتی که ایسوس فصل تعطیلات برای فروش هدست خود از دست بدهد، کار غیر معقولی انجام داده؛ زیرا بسیاری ازمردم در این زمان برای خرید gear واقعیت مجازی برای خانه هایشان تلاش می کنند. در هر صورت خرید آن 499 بورو خواهد بود و هنگامی که قیمت آن در ایالت متحده آمریکا اعلام شود، می توان انتظار 500 دلار را داشت.