پروژه ساخت بازی Anthem هماکنون به نقطه عطفی به نام «مرحله آلفا» رسیده است؛ شروع این مرحله بدین معناست که تمام محتویات روی کاغذ که قرار است در محصول نهایی باشند هماکنون به بازی اضافه شدهاند و فرایند پولیشکردن، برطرف کردن باگها و تست کردن آغاز شده است.
سال 2019 تنها سه ماه با ما فاصله دارد و این بدین معناست که همه آن بازیهای بزرگی که برای عرضه در ربع اول این سال برنامه ریزی شدهاند، هماکنون باید به مراحل پایانی ساخت خود نزدیک شده باشند. یکی از مهمترین بازیهایی که قرار است در سه ماهه اول سال 2019 عرضه شود، بازی جدید کمپانیهای بایوور (BioWare) و الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، بازی Anthem است که امروز به نقطه عطفی در روند ساخت خود دست یافت.
کیسی هادسون (Casey Hudson)، یکی از اعضای کمپانی بایوور و کارگردان سهگانه عظیم Mass Effect، امروز مطلبی را در وبسایت رسمی این کمپانی منتشر کرد. او در این مطلب اعلام کرد که بازی Anthem هماکنون در پروسه ساخت به مرحله آلفا دست یافته است. این بدین معناست که تمام محتویاتی که در زمان عرضه قرار است با این بازی در اختیار بازیکنان قرار بگیرد، هماکنون از روی کاغذ وارد بازی شده است و همچنین این بازی بطور کامل از ابتدا تا انتها قابل بازی کردن است.از امروز به بعد، پروسه طولانی برطرف کردن باگها و پولیشکردن بازی آغاز شده و این مسیر تا آخرین روزهای قبل از انتشار ادامه خواهد داشت؛ البته این پروسه پس از انتشار نیز ادامه دارد، اما زمانی که بازی قرار است عرضه شود، باید «حداقل» به سطح قابل قبولی از سلامت گرافیک فنی رسیده باشد. بیانیه هادسون در مورد رسیدن پروژه ساخت بازی Anthem به مرحله آلفا بهشکل زیر است:
هفته گذشته، پروژه ساخت بازی Anthem به نقطه عطفی در روند ساخت خود رسید و آن نقطه عطف، آغاز مرحله آلفا بود. آغاز مرحله آلفا بدین معناست که تمام قسمتهای بازی از روی کاغذ به بازی وارد شدهاند و قابل بازی کردن نیز هستند. بازیکردن این بازی بسیار جذاب، سرگرمکننده و همچنین مملو از کاراکترهای درگیر کننده و خطوط داستانی پرشمار است. علاوه بر اینها بسیار هیجانانگیز است که میبینیم افرادی در استودیوی ما (و استودیوی همکارمان) در گروههایی با یکدیگر همکاری میکنند و در دنیایی که ما آن را خلق کردهایم، همراه بایکدیگر ماجراجویی میکنند.
همانطور که میدانید، این بازی در مرحله آزمایش است و به همین دلیل، افرادی در استودیوهای سازنده در حال تجربه آن هستند و هادسون نیز در این مورد صحبت میکند. همانطور که میدانید، آقای کیسی هادسون، یکی از پایهگذاران کمپانی بایوور است و از همان ابتدا در این استودیو حضور دارد. او بیان کرده است که این دوره زمانی و این فضا در استودیویشان او را به یاد روزهایی میاندازد که در حال کار برروی بازی Baldur’s Gate (یک بازی نقشآفرینی که در سال 1998 برای PC عرضه شد) بودند:
اخیرا، جوّ استودیو بسیار مشابه روزهاییست که ما برروی بازی Baldur’s Gate کار میکردیم؛ آن زمان نیز ما کم کم داشتیم جادوی محصولی که خود خلق کرده بودیم را احساس میکردیم و تا روزی که این محصول هیجانانگیز را به دنیا عرضه کنیم، هرروز هیجانزدهتر میشدیم. هنوز تا عرضه بازی Anthem کلی کار پیش رویمان است، اما همه میدانند که چهکاری لازم است انجام دهند و میزان اشتیاق و تلاشی که در کارشان هزینه میکنند، واقعا امیدبخش و زیباست.
کلام آخر
بازی Anthem قرار است روز 22م فوریه (سوم اسفندماه امسال) برای کنسولهای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی عرضه شود. چند هفته قبل از آن نیز، دموی این بازی روز اول فوریه (دوازدهم بهمن) برای تمام پلتفرمها عرضه خواهد شد تا آن را امتحان کنید. برای اخبار بیشتر از دنیای بازیهای ویدیویی با پلازا همراه بمانید؛ شما میتوانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.