چند صباحیست که اپل با MacOS بازار کامپیوترهای شرکتی و سازمانی را هدف گرفته و صرف نظر از اینکه این سیستم عامل برای چنین کاربری تجاریای طراحی نشده است اما با این حال همچنان دستگاه های تولیدی اپل در بسیاری از کسب و کارها (به ویژه در آمریکا) مورد استفاده قرار میگیرند. علاوه بر این اپل جهت تثبیت هر چه بیشتر جایگاه خود در این بازار بر روی سیستم عامل iOS نیز حساب ویژه ای باز کرده بود. اما بنظر میرسد این حساب و کتاب ها مطابق انتظار اهالی کوپرتینو پیش نرفته است.
بر اساس آخرین گزارش انتشار یافته توسط موسسه SpiceWorks امروزه گرایش اکثر کمپانی ها به سوی کامپیوترهای رقیب Mac افزایش یافته و سرمایه کمتری توسط آنها برای خرید محصولات اپل اختصاص داده میشود. بر این اساس 15 درصد از کمپانی ها به دنبال افزایش بهره برداری از کامپیوترهای مایکروسافت هستند در حالی که تنها 8 درصد از کمپانی ها کامپیوترهای مک اپل را به عنوان گزینه اول خود برای خرید و استفاده درون سازمانی می نگرند.
میزان این علاقمندی به محصولات Dell حدود 25 درصد، و برای کامپیوترهای ساخت HP و Lenovo نیز به ترتیب 17 و 13 درصد برآورد شده است.
این نتایج با نظرخواهی از حدود 1000 متخصص IT شاغل در کمپانی های مختلف مستقر در آمریکا، انگلستان و کانادا حاصل شده است. این گزارش میافزاید در حال حاضر حدود 47 درصد از کامپیوترهای دسکتاپ یا لپتاپ موجود در این محیط های کاری ساخت کمپانی Dell هستند و محصولات HP، لنوو، اپل و مایکروسافت به ترتیب با 21% ، 14% ، 4% و 3% در رتبه های بعدی قرار دارند. این موسسه پیش بینی کرده میزان خرید و بهره برداری از کامپیوترهای دسکتاپ طی 12 ماه آینده روند ثابتی را طی میکند اما سرمایه عظیمی روانه لپتاپ ها خواهد شد و این بازار رشد 43 درصدی را تجربه خواهد کرد. همچنین شیب سرمایه به سوی بازار تبلت و تلفن های همراه نصف بازار لپتاپ پیش بینی شده است.