به تازگی مسئول طراحی مراحل Cyberpunk 2077 آقای فیلیپ وبر طی مصاحبهای، اطلاعاتی از سیستم تصمیمگیری بازی و پیامد های حاصل از آن منتشر کرد.
در زندگی همواره تصمیماتی میگیریم که بر زندگی ما تاثیر میگذارند بدون آنکه نسبت به درستی و یا نادرستی آنها یقین داشته باشیم. البته این تصمیمگیری ها تنها معطوف به دنیای واقعی نمیشوند؛ در دنیای بازیهای ویدیویی نیز بازیسازان با قرار دادن دو راهی های گوناگون مسئولیت تصمیمگیری را بر عهده گیمر قرار میدهند. بهترین نمونه آن بازی The Witcher 3 ساخته استودیو سی دی پراجکت(CD Projekt) است که با قرار دادن تصمیمات مختلف در آن، شاهد 36 پایان مختلف در بازی هستیم. حال به نظر میرسد در عنوان جدید استودیو سی دی پراجکت یعنی 2077 Cyberpunk شاهد شکل پیشرفتهتری از این تصمیمگیری ها خواهیم بود.
اخیرا آقای فیلیپ وبر (Philipp Weber) مسئول طراحی مراحل سایبرپانک طی مصاحبهای، اطلاعاتی از سیستم تصمیمگیری بازی و پیامد بعد از آن منتشر کرد.
هر تصمیم یک یا چندین پیامد دارد، هر عملی که شما در یک مرحله از بازی انجام میدهید ممکن است پیامدی داشته باشد که در دو یا سه مرحله بعد خود را نشان دهند. همچنین ممکن است که پیامد تصمیمات شما در زمان دورتری رخ دهد. اینکه کدام تصمیم درست است و کدام نادرست مسئله ای است که گاهی اوقات در بازی مشخص نیست و ممکن است تا چند ساعت پس از تصمیمگیری متوجه آن نشوید. هدف ما روایت داستانی واقعی است پس هرگز درست و نادرستی تصمیم را به شما نخواهیم گفت؛ این شما هستید که باید انتخاب کنید کدام تصمیم درست است. مانند زندگی واقعی گاهی اوقات گمان میکنید تصمیمی درست است و آن را انتخاب میکنید، ممکن است حق با شما باشد و تصمیمگیری شما پیامد خوبی داشته باشد اما ممکن است بر عکس آن نیز اتفاق بیفتد.
در ادامه آقای وبر گفت:
گرفتن تصمیمات صحیح قابل پیشبینی به صورت متوالی بازیباز را خسته میکند و ما برای جلوگیری از این اتفاق میخواهیم داستان بازی کاملا غیرمنتظره باشد. ما میخواهیم بازی کامل باشد و ابزار این کار خشونت و دیگر موارد بزرگسالانه است. ممکن است شما دست به عملی بزنید و گمان کنید تصمیم درستی است اما در آینده پیامدی داشته باشد که اصلا انتظارش را نداشتید و حالا مجبورید این پیامد تصمیمتان را بپذیرید و به بازی ادامه دهید؛ زیرا پیامد بعضی از تصمیمات پنج ساعت بعد از تصمیمگیری نمایان میشوند؛ مانند دنیای واقعی، پس یا باید به مسیر خود ادامه دهید و پیامد تصمیمتان را بپذیرید و یا با استفاده از فایل ذخیره تصمیمگیری خود را تغییر دهید و ساعت ها زمان را تلف کنید. پس شما مجبورید با پیامد تصمیم خود زندگی کنید و این بخشی از داستان است. از نظر من این بهترین روش برای روایت داستان در یک بازی بزرگسالانه است.
تاریخ مشخصی از انتشار عنوان Cyberpunk 2077 در دسترس نیست و تنها میدانیم بازی برای پلتفرم های رایانه های شخصی، پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان منتشر خواهد شد.