لوگوی یوتیوب از زمانی که این وب سایت اشتراک گذاری ویدیو را راه اندازی کرده، بدون تغییر باقی مانده است. حدود 12 سال قبل یعنی زمانی که این لوگو برای اولین بار طراحی شد، این سایت فقط فرمت، 320 × 240 و نسبت 4: 3 ویدئوها را پشتیبانی می کرد. ولی اکنون شرایط تغییر کرده است. اکنون کاربران می توانند ویدئوهای مختلف را در این وب سایت مشاهده کنند. اکنون فرمت های مختلف SD، HD، 4K، 360، 3D و ویدیوی زنده، در انواع مختلف دستگاه ها قابل مشاهده است.
جالب اینکه یوتیوب نه تنها لوگوی خود را تغییر داده است بلکه رابط کاربری جدید Material Design را هم برای همه کاربران در سراسر جهان در دسترس قرار داده است.
لوگوی جدید یوتیوب برای دنیای مولتی اسکرین طراحی شده است. در لوگوی جدید تاکید تصویر بر عبارت Tube نسبت به لوگوی قبلی کمتر شده است و به صورت نمادین کلید استارت پلی هم بدان اضافه شده است . فونت لوگو تغییر کرده و رنگ آن نیز نسبت به قبل تغییراتی دارد. طراحی کلی انعطاف پذیرتر از طرح قبلی است و در دستگاه های مختلف بهتر کار می کند.
افرادی که دارای کانال هستند، و می خواهند کانال خودشان را روی سیستمی که فضای کمی دارد برجسته و بولد کنند، می توانند از آرم جدید یوتیوب استفاده کنند که آیکون شفاف تری به عنوان آرم اختصاری یک سایت دارد. لوگو و آیکون جدید در حال حاضر در تلفن همراه و دسکتاپ قابل استفاده است.
و اما رابط کاربری Material Design یوتیوب، اولین بار سال گذشته هنگامی که یوتیوب قصد داشت آنرا تست کند، نمایش داده شد. گوگل اخیرا نسخه بتا این رابط کاربری را راه اندازی کرده تا افراد بیشتری بتوانند رابط جدید را امتحان کنند.
رابط کاربری جدید یوتیوب بر اساس چارچوب پلیمرگوگل، تجربه سریع و قابل اطمینانی را ایجاد می کند. طراحی کلی آن ساده تر و شفاف تر از مدل قبلی است. بعضی از کاربران معتقدند که حالت شب ( نایت مد ) که برای رابط کاربری جدید در دسترس قرار دارد، قابلیت خوبی است. این یعنی اینکه یوتیوب در نسخه بهبود یافته اش، نایت مد را هم اضافه کرده است.
رابط کاربری جدید یوتیوب نیز در حال حاضر برای دسترسی کاربران هر دو دستگاه دسکتاپ و تلفن همراه قابل استفاده است.
