چندی پیش در سال جاری، ما اظهار نظرهایی از یک تحلیلگر سابق به نام جن مونستر را منتشر کردیم که ادعا میکرد فروش آیفون در سال 2019 به اوج خود رسیده و یک سال بعد شاهد ارائه ی عینک هوشمند اپل خواهیم بود. در آن زمان مونستر پیش بینی کرد که آیفون به عنوان پرفروش ترین محصول در خط تولید اپل جای خود را به عینک های مجهز به واقعیت مجازی بدهد. تحلیلگر دیگری به نام برنشتاین تونی ساکوناکی یادداشتی برای مشتریان نوشت و اظهار داشت که واقعیت مجازی آنقدرها که “تیم کوک” به آن علاقه دارد روی درآمد سالیانه ی اپل تأثیر نمیگذارد تا زمانی که شرکت یک جفت عینک هوشمند تولید کند.
قبل از موتستر، ساکوناکی هم به مانند او عینک هوشمند اپل را که ممکن استApple Glasses نامگذاری شود یک موفقیت بزرگ برای اپل پیش بینی کرده بود. این تحلیلگر در یادداشتی به مشتریان برگرفته از مجله ی Baaron’s ، جمله ی زیر که در سوم اکتبر توسط مدیر ارشد اجرایی اپل گفته شده بود را نقل قول می کند: « من در مورد واقعیت مجازی آنقدر هیجان زده هستم که می خواهم فریاد بزنم و جیغ بکشم».اینگونه هیجان زدگی باعث شده است ساکوناکی فکر کند که اپل معتقد است عینک هوشمند واقعیت مجازی اش نوآوری بزرگ بعدی هستند. اشتباه نکنید، وقتی که آیفون 70 درصد سود و زیان اپل را شامل می شود به هر حال نیاز به یک نوآوری بزرگ جدید است.
این یادداشت با آوردن فهرستی از تلاش های ناموفق سایر شرکت ها در راستای تولید هدست واقعیت مجازی و تبدیل آن به کالای پرفروش ادامه می یابد. این دستگاه ها به عنوان مثال شامل گوگل گلس، دستگاه Phab 2 pro از لنوو، و هولولنز مایکروسافت می شود. به اعتقاد ساکوناکی این شکست ها برای اپل تبدیل به یک فرصت شده اند تا بتواند به محصولی برسد که توجه کاربران را جلب کند. او معتقد است این جلب توجه در حد آیفون 8 نخواهد بود چرا که واقعیت مجازی بر روی آیفونی که دهمین سالگرد تولیدش را می گذراند محدودیت هایی خواهد داشت.
این تحلیلگر اظهار داشت که هدست واقعیت مجازی روی عینک های هوشمند بهتر از گوشی های هوشمند کار می کند. او سه دلیل می آورد که تولید عینک های اپل برای این شرکت کاری منطقی است. اول اینکه عینک هوشمند قابلیت تبدیل به یک بازار بزرگ را دارد. دوم اینکه اپل بودجه ی کافی برای سرمایه گذاری در این تکنولوژی را داراست. اپل همچنین توانایی سرمایه گذاری برای راه اندازی یک فروشگاه تکمیلی جهت فروش نرم افزار و خدمات مربوط به این دستگاه را دارد.
با اینکه جن مونستر صریحا اظهار دارد که عینک اپل پرفروش تر از آیفون خواهد بود، تونی ساکانوکی پیش بینی می کند که این عینک از ساعت هوشمند اپل پرفروش تر و هم تراز با آی پد اپل از لحاظ موفقیت در فروش باشد. تحلیلگر برنشتاین پیش بینی می کند که عینک هوشمند اپل در سه سال ابتدایی انتشار 25 میلیارد دلار در هر سال فروش داشته باشد که این فروش با کاهش ناچیز میزان فروش در سایر دستگاه های اپل همراه خواهد بود. از سوی دیگر، وی معتقد است که همیشه این امکان وجود دارد که تمامی گمانه زنی ها در مورد واقعیت مجازی نادرست از آب در بیایند. با این اظهار نظر، ساکوناکی هر دو جناح را حفظ کرده است. اگر عینک اپل پرفروش شود، می تواند بگوید که درست پیش بینی کرده بود و اگر این محصول ناموفق باشد می تواند به اظهارات آخرش اشاره کند و بگوید که حق با او بوده است. شاید به همین دلیل است که بازار سهام محل ناامنی برای سرمایه گذاری یک فرد عادی به شمار می رود.