اگر دقت نکرده اید، خوب است بدانید Crackdown 3 در سال 2014 اعلام شد. درست چند ماه پس از انتشار کنسول Xbox One. Crackdown 3 بازی بسیار پیشرفته و سطح بالایی است و از آن پروژه هایی نیست که توسعه دهندگان در عرض چند ماه آن را جمع کنند و به بازار بفرستند. اعلام ] بسیار[ زودهنگام این بازی پیشرفته باعث شد انتشار آن چند بار به تاخیر بیافتد و سرانجام به بهار 2018 موکول شود. نزدیک به 4 سال فاصله از اعلام یک بازی تا انتشار آن.
حالا مایکروسافت اعتراف کرده که خیلی زود سراغ اعلام این بازی رفته است. مدیر کل دفتر انتشار Microsoft Studios شنون لافتیس در مصاحبه ای با Polygon گفت که به نظر وی این بازی خیلی زودتر از آنکه به سطح لازم برسد معرفی شده است. وی در این زمینه به دشواری قرار دادن سه حالت بازی مختلف با کیفیت بسیار بالا برای Crackdown 3 اشاره کرد. وی گفت:
« ما مسلما چالش بزرگ رسیدن به کیفیت مطلوب در سه حالت بازی را دست کم گرفتیم و دقت نکردیم که آیا می توانیم آن چه را که باید تحویل دهیم در زمان مشخص شده آماده کنیم. به همین خاطر باید زمان انتشار را عقب می انداختیم تا بیشتر روی بازی کار کنیم تا به سطح انتظارات طرفداران سری Crackdown برسیم. گرفتن این تصمیم بی نهایت سخت بود و آنچه که آن را سخت تر می کرد اعلام زودهنگام بازی بود ».
لافتیس می گوید شرایطی که در این بازی ما را گرفتار خود کرد چیزهای زیادی را به استودیوی بازی سازی مایکروسافت آموخت. وی عقیده دارد اعلام زود هنگام بازی تنها مشکل مایکروسافت نیست و این کمپانی در آینده باید بهتر عمل کند. وی ادامه می دهد:
« من فکر می کنم ما برخی از عنوان های اختصاصی کمپانی خود را خیلی زود اعلام کردیم و در معرفی آن ها عجله به خرج دادیم. ما سعی می کنیم از اشتباهاتمان درس بگیریم تا در آینده بهتر عمل کنیم. در حال حاضر نسبت به گذشته اندکی بهتر شده ایم اما در مورد این مساله صحبت نمی کنیم. در حال حاضر آنچه که به دنبال آن هستیم این است که نه تنها در بهار 2018، بلکه در تابستان، پاییز و بهار 2019 تجربه های منحصر به فرد و لذت بخشی به گیمرهای Xbox بدهیم ».