KFC قصد دارد برنامه آموزشی تکمیلی برای کادر کارکنان خود به شیوه ای جدید اجرا کند. در این برنامه کارمندان این شرکت با بازی واقعیت مجازی یا VR آموزش می بینند. KFC یک بازی واقعیت مجازی برای آموزش کارکنان خود آماده سازی کرده است که در آن به نحوه آماده سازی دستورالعمل های معروف مرغ سرخ کرده اشاره می شود. اما KFC این کار را به طریقی انجام می دهد که ممکن است کمی عجیب باشد.
البته تریلر این برنامه کمی ترسناک است و جلسه تمرینی آن با VR هم جزو بازی های سخت محسوب می شود. البته باید گفت تنها برای کارمندان KFC دسترسی به این بازی دارند.
البته تجربیات کارمندان این شرکت در وب سایت ایتر قابل مشاهده است. در این بازی شخصی به نام سرهنگ شاندرز به صورتی وحشیانه و خشن به یک کارمند آموزش آشپزی می دهد و دستور العمل معروف را در اختیار او می گذارد.
سرهنگ شاندرز پروسه پخت و پز را به این فرد آموزش می دهد و از همان ابتدا که مرغ خام به او داده می شود تا پایان کار باید او مراحلی را طی کنید.
باید مرغ خام به خوبی شستشو داده شود، اصلا نباید مرطوب باشد و با تکنیک مناسبی آماده سازی شود. حتی نحوه برش نان ها هم در این بازی آورده شده است. طبق گفته KFC، آموزش VR فقط حدود 10 دقیقه تا پایان کار طول می کشد ولی یک جلسه تمرین واقعی در فضای رستوران حدود 25 دقیقه است که در بازی زمان کوتاه شده است.
با این حال، دقیقا مشخص نیست که چرا KFC کارمندان خود را از طریق این بازی می خواهد آموزش بدهد. شاید جلسه آموزش VR منجر به صرفه جویی در وقت و جلوگیری از اتلاف مواد غذایی شود. هم چنین نیازی به فضای آموزش فیزیکی وجود ندارد.
این بازی برنامه تهیه کامل مرغ را آموزش می دهد و برای 19000 پرسنل KFC که قرار است برای مراسم جشنی مرغ سوخاری تهیه کنند در سراسر امریکا واقعا کارایی دارد.
KFC اخیرا با ایده های عجیب و غریب در حال بررسی آموزش های جدید می باشد. مثلا اخیرا با هوآوی اسمارت فون اختصاصی خود را به بازار چین عرضه کرد. بعد در فکر جعبه کنترلی برای مواد غذایی افتاد و در سال 2015 هم ظرف مرغی را تهیه کرد که می توانست عکس چاپ کند که البته به دلایلی این محصول در جایی مطرح نشد.
حالا هم بازی واقعیت مجازی آخرین محصول خلاقانه این شرکت است . باید ببینیم که این رستوران نامدار با این بازی واقعیت مجازی چقدر موفق خواهد بود.