مدیران ال جی در افتتاحیه مراسم 2018 IFA استراتژی قدرتمند هوش مصنوعی ThinQ را معرفی کردند. سخنرانی ال جی در این نمایشگاه بر چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد شادکامی و سلامتی بیشتر متمرکز بود.
یکی از قدیمیترین نمایشگاههای الکترونیک و لوازم خانگی در آلمان، نمایشگاه ایفا (IFA) است. مدیرعامل و مدیر فناوری ال جی در افتتاحیه مراسم 2018 IFA استراتژی قدرتمند هوش مصنوعی ThinQ را معرفی کردند. مدیران شرکت ال جی، در نطق اصلی مراسم IFA 2018 در مورد چشمانداز استراتژی ThinQ در زمینه هوش مصنوعی صحبت کردند. با توجه به فراگیر شدن هوش مصنوعی، مدیرعامل ال جی در مورد فلسفه اختصاصی ال جی یعنی «پلتفرم باز، همکاری آزاد و دسترسی آزاد» صحبت کرد.
سخنرانی ال جی در نمایشگاه ایفا (IFA 2018) با تمرکز بر چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد شادکامی و سلامتی افراد و نیز راه حلهای پیشنهادی برای چالشهای این فناوری آغاز شد. این شرکت توضیح میدهد که سیستمهای در تعامل در یک خانه هوشمند، میتوانند طوری طراحی شوند که تشخیص بدهند، کاربرشان روزش را چگونه گذرانده است و بر اساس آن، خانه را آماده میکنند. به عنوان مثال، اگر صاحب خانه روز بدی را در محیط کاری سپری کرده باشد، سیستم مرکزی ممکن است به طور خودکار از بهترین نورپردازی و موسیقی یا سایر رسانهها کمک بگیرد تا فضایی آرامشبخش را در بدو ورود کاربر به خانه تدارک ببیند. یک مثال دیگر میتواند، دستیار مجازی هوش مصنوعی باشد که تصمیم میگیرد چه زمانی و چگونه تغییراتی را پیشنهاد دهد؛ مثلا وقتی کاربر برای دستور پخت غذایش تصمیم گرفته، این دستیار میتواند جایگزین سالمتری را پیشنهاد بدهد.
با این توضیح، در شرایطی که پاسخ مناسب ازطرف هوش مصنوعی با توجه به الویتبندیها و شخصیتهای متفاوت افراد، متغییر باشد، جمع آوری دادهها و تنظیم کردن آنها برای استفاده مناسب، برای هر شرکتی پیچیدهتر میشود. ال جی ادعا میکند که نوآوریهایی از این دست، نیاز به انعطافپذیری برای حل اینچنین سناریوهایی دارند و این انعطافپذیری از طریق تکامل سیستمهای هوش مصنوعی که در تعامل با هم و در اکوسیستمهای باز هستند، امکانپذیر است.
به طور خلاصه، این فناوری باید به طور مداوم از طریق ورودیهای جدید و ارتباطات با فرد و گروه بزرگتری از کاربران آموزش ببیند. این امر به یک سیستم اجازه میدهد که نه تنها در مورد طبیعت انسانی، رفتار، سلامتی و چیزهای بیشتری به طور کلی فرابگیرد، بلکه این دانش پایه، همچنین میتواند توسط ترجیحها یا اجتنابهای فردی کاربر تقویت شود.
اگر قرار است هوش مصنوعیهای مختلف که توسط ال جی ارائه شدهاند، دانش آموخته شده و آموختههای خود را برای تحقق تغییرات واقعی در اکوسیستم بزرگتر متشگل از برندهای چندگانه، به اشتراک بگذارند، حتما وجود تعامل در سیستمی باز مورد نیاز است. نتیجه یک سیستم کلی است که میتواند مشکلات انسانی را حل کند یا کمک قابل توجهتری به او ارائه نماید.
تلاش های این شرکت در پاسخ به این چالشها بر تغییرات حوزه گفتار، بیومتریک، و تشخیص تصویر و همچنین الگوریتمهای یادگیری عمیق متمرکز بوده است. اینها پیشرفتهایی است که در بخشی که کاربر به طور مستقیم با محصول ارتباط دارد، تحت نام تجاری ThinQ در آخرین ویژگیهای گوشیهای هوشمند، لوازم خانگی و سایر وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون دیده میشود. ال جی فناوری ThinQ خود را در سال ۲۰۱۷ توسعه داده و تمام محصولاتی که به این فناوری مجهز میشوند را مشخص کرده است. خدمات و محصولات ال جی که به ThinQ مجهز میشوند از یادگیری عمیق بهره برده و میتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. همچنین میتوانند از قابلیتهای هوش مصنوعی وسایلی غیر از محصولات ال جی هم بهره ببرند و با آن تعامل داشته باشند. پلتفرم منبع باز WebOS این شرکت، زودتر به بازار عرضه شد تا توسعهدهندگان مجموعهای از ابزارهای پیشفرض و رابط های پایه برای ایجاد قابلیت همکاری مورد نیاز برای هدایت چنین پیشرفتهایی را در اختیار داشته باشند.
با این وجود، این که آیا هر کدام از این تلاشها به تغییر دنیای واقعی منجر شود یا نه، به احتمال زیاد وابسته به سایر صنایع خواهد بود.
کلام آخر
برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین میتوانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.