استراتژی هواوی در سال 2018: تمرکز روی گوشیهای اقتصادی و ارزانقیمت
به تازگی بالاترین مقام هواوی ضمن اشاره به آمار بالای کاربران گوشیهای هوشمند رده ابتدایی در دنیا، خط مشی کمپانی متبوعش در سال 2018 را تمرکز روی تولید و فروش هر چه بیشتر چنین محصولاتی عنوان کرده است.

هواوی با عرضهی 153 میلیون گوشی هوشمند در سال 2017 آمار فروش خود نسبت به سال 2016 را 10 درصد افزایش داده است. «رن ژنگفی» موسس و رئیس تشکیلات هواوی ضمن ارائهی این آمار از تلاش کمپانی متبوعش برای افزایش تولید و عرضهی گوشیهای هوشمند خبر داد و استراتژی هواوی در سال جدید را تمرکز بر محصولات رده ابتدایی و ارزانقیمت توصیف کرد.
ژنگفی برای تبیین این استراتژی افزود:
تمرکز روی محصولات ارزانقیمت از این نظر حائز اهمیت است که میتواند با تضمین تداوم روند سود آوری، ما را در تولید گوشیهای هوشمند رده بالا یاری رساند. چرا که گوشیهای رده ابتدایی مورد نیاز عموم مردم است و چیزی حدود 95 درصد کاربران تلفنهای هوشمند در جهان از چنین دستگاههایی استفاده میکنند.
پرچمداران ساال 2017 هواوی شامل میت 10، میت 10 پرو و البته گوشی لوکس میت 10 پورشه دیزاین حرفهای زیادی برای گفتن داشتند اما با نگاهی واقعگرایانه به وضعیت بازار موبایل درمییابیم که هواوی از توان و ظرفیت کافی برای رقابت با کمپانیهای پیشتاز سامسونگ و اپل در حوزهی گوشیهای هوشمند رده بالا برخوردار نیست.
اما در عوض میتواند یکی از مدعیان جدی حوزهی گوشیهای رده ابتدایی و ارزانقیمت باشد و همین موضوع نشاندهندهی تصمیم صحیح سران کمپانی چینی است. البته رقبای بیشتری در بازار محصولات پایین رده حضور دارند و ماهیت این محصولات نیز به گونهای است که حاشیه سود کمتری نسبت به محصولات رده بالا برای کمپانی سازنده به ارمغان میآورند به همین دلیل هواوی برای حضور موفق در این عرصه نیازمند پیادهسازی این استراتژی خود به شیوهای نظاممند است.
با همه این اوصاف برند Honor طی چند سال اخیر روند رو به رشدی را طی نموده و بخش زیادی از سهم بازار به ویژه در کشور چین را به خود اختصاص داده است. چنین دستاوردی سبب شده هواوی منابع بیشتری را به سوی این برند گسیل سازد و زمینهی لازم را برای افزایش تولید این سری محصولات و فروش بیشتر آنها در خارج از خاک چین از جمله کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا مهیا کند.
